اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۶ - 10 January 2018
در آستانه‌ی فیلم فجر بررسی شد
جدول فیلم‌های سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر برای نمایش در سالن رسانه‌ها در حالی بسته شد که برخی فیلم‌ها هنوز نسخه نهایی خود را به دفتر جشنواره تحویل نداده و طبق گفته داروغه‌زاده اگر در موعد مقرر آثار خود را نرسانند، فیلم دیگری جایگزین می‌شود و برنامه نمایش تغییر نخواهد کرد.

احتمال تغییر در جدول سینمای رسانه‌ها وجود دارد؟

به گزارش عصرپرس به نقل از ایسنا، پیش از ظهر چهارشنبه 20 دی‌ماه مراسمی برای قرعه‌کشی و تنظیم جدول نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در پردیس ملت برگزار شد که در آن باحضور صاحبان فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره و نیز اهالی رسانه، تاریخ و سانس نمایش‌ فیلم‌ها در سالن رسانه‌ها مشخص شد. 

طبق قرعه فیلم افتتاحیه جشنواره فجر در روز سیزدهم بهمن‌ماه «کامیون» کامبوزیا پرتوی است که در سانس 14 نمایش داده می‌شود و آخرین فیلمی هم که برای رسانه‌ای‌ها در پردیس ملت به نمایش درخواهد آمد مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» است.

از آنجا که هر سال یکی از دغدغه دست‌اندرکاران جشنواره و همچنین آن‌هایی که فیلمی در جشنواره داشتند، تحویل به موقع فیلم‌ها به دبیرخانه است، در سال‌های قبل گاهی ممکن بود جدول براساس زمانی که آثار راه یافته به جشنواره برای تکمیل مراحل فنی نیاز دارند تنظیم شود اما امسال که برای اولین بار جدول براساس قرعه‌کشی بسته شد این سوال و شاید نگرانی برای برخی فیلمسازان پیش می‌آید که در صورت آماده نشدن فیلم‌ها به ویژه‌ آثاری که در روزهای نخست در جدول قرار گرفته‌اند چه اتفاقی برای نمایش فیلم‌شان در جشنواره رخ خواهد داد؟!  و آیا امکان جا به جایی وجود دارد؟

در این‌باره ابراهیم داروغه‌زاده  دبیر جشنواره فیلم فجر در مراسم امروز تاکید کرد که فیلمسازان فیلم‌های خود را به موقع تحویل دهند تا مسئولان جشنواره مجبور به جایگزینی با فیلم‌های رزرو نشوند.

وی همچنین گفت: نسخه نهایی فیلم‌ها باید طبق موعد مشخص دریافت شود تا دست‌کم یک هفته قبل از جشنواره در سالن‌ نمایش تست‌های لازم انجام شود تا با شرایط خوب به نمایش درآیند.

به این ترتیب با توجه به اینکه از هر فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره یک نماینده و عموما کارگردان یا تهیه‌کننده در مراسم قرعه‌کشی حضور داشت و زمان نمایش فیلم‌ها هم تعیین شد و نیز با توجه به اینکه اکثریت فیلمسازان حاضر در مراسم نسبت به برگزاری قرعه‌کشی ابراز رضایت کردند، به نظر می‌رسد کسی از نرسیدن فیلمش به جشنواره نگرانی نداشته باشد.

این در حالی است که مراحل فنی برخی فیلم‌ها همچنان در حال انجام است و احتمالا طبق مقررات از پیش اعلام شده باید تا آخر وقت امروز 20 دی‌ماه به دبیرخانه تحویل داده شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: