اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 09 January 2018
رییس جمهور در جلسه ای با وزیران امور خارجه، نفت و راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط ضمن استماع گزارش آنها از وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی که در آب های چین طعمه حریق شده است نسبت به کارگیری همه توان ملی و منطقه ای برای تسریع در تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش دستور داد.

دستور رییس جمهور برای رسیدگی به وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ای با حضور وزیران امور خارجه، نفت و راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط درباره آخرین وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی که در آب های چین طعمه حریق شده است، پس از استماع گزارش ها، تاکید کرد که مهم ترین موضوع در مرحله کنونی تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش و خانواده های عزیز آنان است و همزمان نیز باید پیگیری های لازم حقوقی برای جبران خسارات وارده، انجام شود.

وی در این جلسه پس از گزارش بیژن زنگنه وزیر نفت و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از آنها خواست که ضمن ارائه گزارش نهایی و فنی از دلایل حادثه، پیگیری های لازم را برای رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه و بویژه سرنوشت کارکنان کشتی و حانواده های این عزیزان انجام دهند.

رییس جمهوری همچنین ضمن اخذ گزارش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیگیری های این وزارتخانه، دستور داد تا تمام امکانات دستگاه دیپلماسی برای پشتیبانی سیاسی و حقوقی، تسریع عملیات اطفای حریق، رسیدگی به وضعیت کارکنان و مذاکرات لازم با کشورهای همجوار ساحلی فعال شود.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی 96 و پس از تصادم یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد ، عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه این کشتی همچنان تداوم دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: