اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 08 January 2018
معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: افزایش تولید آبزیان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

ازبرنامه‌های شیلات افزایش تولید آبزیان است

به گزارش عصرپرس ازصداوسیما مرکز اراک؛ حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور جلسه کارگروه تخصصی امور تولیدی و اقتصادی استان مرکزی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تولید گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تولید آبزیان به ۴۷۰هزار تن برسد.

عبدالحی از تولید ۴۵۹هزار تن آبزی پروری در کشور خبرداد و گفت: در سال۹۵ میزان ۴۵۹هزار تن تولید آبزی در کشور داشتیم که پیش بینی می شود در سال۹۶ به حدود ۴۷۰هزار تن برسد و از برنامه‌ی ششم توسعه در این زمینه جلو هستیم.

وی افزود: عمده تولیدات ماهیان گرمابی ما حدود ۲۰۰هزار تن قزل آلا ۱۶۵هزار تن و ماهیان خاویاری ۳هزار تن و میگو در سال۹۵ میزان ۲۱هزار تن و امسال موفقیت خوبی در تولید میگو داریم پیش بینی می‌کنیم به ۳۰هزار تن در سال برسد.

اکبری مدیر شیلات استان هم گفت: استان مرکزی در تولید آبزی پروری ۳هزارو ۱۵۶تن در استان تولیدات داشته که امسال در راستای اقتصادمقاومتی این تولیدات به ۳هزار و ۵۰۰تن خواهد رسید.

در ادامه استاندار هم با بیان اینکه در بخش کشاورزی در تولید تخم مرغ، گوشت سفید، تولید غلات جزو تولید کنندگان عمده هستیم و در آبزی پروری هم موفقیت‌های خوی را بدست آورده ایم و تولیدات آبزی پروری باید از ۳هزار و ۱۵۰تن به ۵هزار تن افزایش یابد.

آقازاده افزود: شکوفایی استعداد آبزی پروری زیاد است و باید همه‌ی استعداد‌های موجود را ببینیم و بهره برداری کنیم و استان مرکزی منابع آبی خوبی دارد و در زمینه‌ی آبزی پروری باید بهترین بهره برداری را انجام دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: