اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 08 January 2018
دومین کنفرانس امنیتی تهران، با حضور مقامات سیاسی - امنیتی و پژوهشگران ۴۹ کشور از آسیا و اروپا در مجموعه اجلاس سران در حال برگزاری است.

برگزاری دومین کنفرانس امنیتی تهران

به گزارش عصرپرس از صداوسیما، در این کنفرانس که علاوه بر مهمانان خارجی، مقامات کشوری و لشکری هم حضور دارند وزیر امور خارجه به عنوان مهمان ویژه سخنرانی کرد.

این کنفرانس شامل سه نشست تخصصی است، نشست نخست با عنوان سیاست خارجی و امنیت منطقه ای به ریاست آقای کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی برگزار و موضوع معماری امنیت منطقه ای و نقش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در ترتیبات منطقه بررسی می شود.

نشست "اقتصاد و امنیت منطقه ای"، دومین بخش از کنفرانس امنیتی تهران است که به ریاست آقای محمد خزائی، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری برگزار می شود و مهمانان خارجی و داخلی، موضوعات مرتبط با اقتصاد و امنیت را بررسی می کنند.

نشست "امنیت و دفاع در منطقه غرب آسیا" عنوان سومین بخش کنفرانس امنیتی تهران است که به ریاست سردار دهقان، وزیر دفاع سابق برگزار و موضوعاتی شامل همکاری های دفاعی و امنیتی در غرب آسیا و روندهای تسلیحاتی در این منطقه بررسی و در این خصوص تبادل نظر می شود.

در این نشست که بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان مهمان ویژه سخنرانی می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم سخنران ویژه مراسم پایانی دومین کنفرانس امنیتی تهران است.

کنفرانس امنیتی تهران شامل دو سطح است. سطح نخست، علمی و پژوهشی است که از شهریور گذشته تاکنون در قالب 9 همایش در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و مطالعاتی معتبر برگزار و ابعاد مختلف موضوع امنیت در سطوح سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و نظامی و نیز چالش های امنیت در منطقه غرب آسیا در آن بررسی شده است.

ترکیب مهمانان دومین کنفرانس امنیتی تهران شامل مقامات سیاسی - امنیتی کنونی و سابق به ویژه چند وزیر خارجه و معاونان وزرای خارجه، پژوهشگران و نخبگان علمی، دانشگاهی و اجرایی از کشورهای آسیا و اروپاست.

نام:
ایمیل:
* نظر: