اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
جعفری دولت آباد
دادستان تهران گفت: امروز قوه قضاییه باید قوی‌تر عمل کند تا بتواند امید و سلامت را به دستگاه‌های دیگر انتقال دهد.

مهم‌ترین وظیفه قضات، تلاش در جهت رفع نارضایتی‌ها از دستگاه قضا است

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، جعفری دولت آبادی با اشاره به این که بخشی از این نارضایتی‌ها ناشی از نوع کار قضایی و تراکم پرونده‌هاست، افزود : دادسرا در خصوص تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج تا یک سال از ارجاع پرونده کیفری جهت رسیدگی خودداری می‌‌کرد و معتقد بود بانک مرکزی باید در مورد وجوه مردم تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به پرونده‌ها و مشکلات ناشی از برخی موسسات مالی و اعتباری و پرونده‌های مرتبط با این‌گونه مؤسسات گفت : این موسسات مدتی زیادی نبض بازار پولی را در دست داشتند و بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر بر موسسات مالی و اعتباری، اعلام نموده که یازده هزار میلیارد تومان وجوه را برای رفع مشکلات سپرده‌گذاران اختصاص داده و این در حالی است که تعدادی از مالباختگان همچنان مطالبه‌گر وجوه خود هستند.

دادستان تهران از سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم پولی - بانکی خواست با جذب قضات کارآمد، در تعیین تکلیف پرونده‌های موسسات مالی و اعتباری تسریع کند.

وی تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این دادسرا را ضروری خواند.

جعفری دولت ابادی با تاکید بر ضرورت شبانه‌روزی بودن فعالیت دادستانی، خطاب به سرپرستان دادسراها و معاونان خود گفت : سرپرستان دادسرا که ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر کار کنند، دردی را دوا نخواهند کرد. 

جعفری دولت آبادی پاسخگویی به مردم در نواحی دادسرا، تکریم مراجعین، دارا بودن سعه صدر، وقت‌گذاری بیشتر از سوی سرپرستان نواحی و قضات و احترام به مردم را خطاب به سرپرستان دادسراها توصیه کرد و افزود: درب اتاقتان را به روی مردم باز کنید و از مشکلات مردم در دادسراها گره‌گشایی کنید.

دادستان تهران با اشاره به این که اعتراض و انتقاد امری طبیعی در کشورها است، به عنوان مثال به حادثه آتش زدن بیش از هزار خودرو در کشور فرانسه در تعطیلات ژانویه اشاره کرد و اظهار داشت: البته اگر چنین اتفاقی در ایران می‌افتاد، چندین ماه توسط بیگانگان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گرفت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: