اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
کاظمی خبر داد:
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اعلام کرد: دستور داده شده تا به وضعیت دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر در دستگاه‌های قضایی به صورت فوق‌العاده رسیدگی شود.
بررسی اولویت‌دار پرونده دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیربه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از خانه ملت، محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی در حوادث اخیر، گفت: تمام نمایندگان مجلس خواستار آزادی دانشجویان و دانش‌آموزانی که مستقیما در تخریب شرکت نکرده‌ و ناآگاهانه در این شلوغی‌ها حضور داشتند، هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید در مورد دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی در حوادث اخیر تصمیم گیرد و به پرونده آنها رسیدگی کند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون قضایی مجلس به صورت جدی وضعیت دانشجویان دستگیر شده را پیگیری می‌کند؛ وزیر علوم و آموزش و پرورش نیز برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزان اقداماتی انجام داده‌اند.

کاظمی اظهار کرد: دانشجویانی که در تخریب اموال عمومی دخالت داشتند و مردم را برای دادن شعارهای ساختارشکنانه تحریک کردند مرتکب جرم شدند و باید مجازات قانونی شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: دستور داده شده به وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزانی که به صورت ناآگاهانه در این حوادث دخالت داشتند در دستگاه‌های قضایی رسیدگی شود؛ محاکم، دادستان‎ها و دادسراهای شهرستان‌ها به صورت فوق‌العاده در حال بررسی پرونده این دانشجویان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: