اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
معاون اجتماعی وزارت بهداشت خبر داد؛
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: ۸.۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند و تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۳۰.۲ درصد جمعیت کشور سالمند می‌شوندکه باید زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سلامت ایجاد شده و گسترش یابند.

۳۰ درصد جمعیت ایران تا ۲۰۵۰ سالمند می شود

به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، دکتر سید محمد هادی ایازی در همایش "فناوری های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش رو"گفت: حوزه توانبخشی در نظام سلامت کشور، مغفول مانده و شاید یکی از دلایل آن، چندپارگی وظایف برخی سازمانها از جمله وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی بوده است اما وضعیت توانبخشی در کشور مناسب نیست و باید در جهت توسعه این خدمات با بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی، تلاش کنیم.

وی یادآور شد: دو هفته پیش جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در حضور رییس جمهور گزارشی ارائه کردیم که بر اساس آن، در حال حاضر ۸.۲ درصد جمعیت کشور سالمند است و تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۳۰.۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند که فاجعه است و باید زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سلامت و از جمله توانبخشی، ایجاد شده و گسترش یابد.

 ایازی، بهره گیری از بخش خصوصی، توسعه فناوری های نوین و استفاده از توان مشارکت های مردمی را در توسعه خدمات توانبخشی مهم ارزیابی کرد و گفت: توانبخشی، یکی از حوزه هایی است که مردم، انگیزه و علاقه زیادی به آن دارند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر نیازهای خودمان را به خوبی به خیرین منتقل کنیم، آنها مشارکت بسیار خوبی خواهند داشت بگونه ای که در زلزله غرب کشور دیدیم که خیرین برای ساخت دو بیمارستان، ۲۲ مرکز جامع خدمات سلامت، ۵ پایگاه اورژانس و ۶۲ خانه بهداشت و تامین بیش از ۱۰۰ کانکس جایگزین برای خانه های بهداشت آسیب دیده اعلام آمادگی کرده و در ساخت این واحدها، مشارکت می کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: