اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
نعمتی
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه غیرعلنی مجلس درباره ناآرامی های اخیر گفت: رفع فیلتر تلگرام براساس تعهدات لازم به ایران خواهد بود.
رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران تلگرام به ایران استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز یکشنبه (17 دی ماه) در نشست خبری خود درباره ناآرامی های اخیر پرداخت و گفت: این جلسه مشورتی با حضور وزرای اطلاعات و کشور، سردار سلامی معاون سپاه پاسداران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و علی عسگری رئیس صداوسیما برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخصوص فیلترینگ تلگرام قرار شد تمهیدات لازم جهت رفع آن تعبیه شود، البته این اقدام به تعهدات مجموعه تلگرام به ایران بستگی دارد، زیرا فضای موجود و اقدامات معاندان علیه نظام جمهوری اسلامی به واسطه دستگاه های اطلاع رسانی تلگرام انجام گرفت.

وی افزود: ابعاد مختلف اغتشاشات هفته اخیر در حضور مسئولان امنیتی بررسی شد، نمایندگان و کمیسیون های مختلف نیز مواردی را در این زمینه مطرح کردند. در واقع اتفاقاتی بدون پیش بینی رخ داد و در پشت صحنه آن برخی سرویس های جاسوسی در منطقه و سرویس های اطلاعاتی آمریکایی از زوایای مختلف به آن پرداختند.

تشکر رئیس مجلس از اقدامات موثر ناجا و سپاه
نعمتی با بیان اینکه مسئولان امنیتی به طور جدی ناآرامی های اخیر را پیگیری خواهند کرد تا گزارش تکمیلی آن را به مجلس ارائه کنند، گفت: دکتر لاریجانی نیز در پایان ضمن تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی جهت برقراری امنیت و آرامش در شهرهای مختلف بر موضوعات داخلی و وحدت و همبستگی در جامعه تاکید کرد.

وضعیت بازداشتی ها بررسی و گزارش آن به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه می شود
این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر کسی بی گناه و به اشتباه بازداشت شده نیز باید به طور دقیق بررسی و مشکلات آنها مرتفع شود.

وی با بیان اینکه آمار شفافی از سوی وزیر کشور در این جلسه مطرح نشد، افزود: تعدادی در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده اند اما آمار مشخصی توسط وزیر کشور مطرح نشد، البته وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران گزارشی در مورد بازداشت شدگان به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه خواهند کرد.

بررسی مفصل گزارش دانشجویان بازداشتی در کمیسیون امنیت ملی مجلس
نعمتی یادآور شد: نمایندگان و دکتر لاریجانی نیز درخصوص دانشجویان بازداشتی موضوعاتی را مطرح کردند، لذا از وزارت اطلاعات درخواست شد تا ضمن پیگیری، گزارش نهایی را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به گزارش رئیس صداوسیما و گلایه های برخی نمایندگان درخصوص عدم شفافیت رسانه ملی اظهار داشت: انتقاداتی پیرامون نحوه اطلاع رسانی رسانه ملی و پیشی گرفتن برخی سایت های معاند به این دلیل را مطرح کردند، لذا قرار شد کوتاهی و قصور این مجموعه بعد از این مرتفع شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص نقش احمدی نژاد در ناآرامی های اخیر گفت: سردار سلامی به طور مفصل گزارشی را ارائه کرد و درخصوص اقدامات نیروی انتظامی و بسیج که به حق موثر و مفید واقع شده، توضیحاتی ارائه شد، زیرا عده ای در ابتدا با توجه به فضایی که وجود دارد خیلی‌ها به دنبال این بودند که پای سپاه را به ماجرا بکشند اما با توجه به وظیفه ذاتی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات عملا سپاه دخالت چندانی در این موضوع نداشته است ضمن اینکه درباره نقش احمدی نژاد نیز به دلیل عدم حضور سردار جعفری در جلسه مباحثی مطرح نشد.

رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مجموعه مدیریت تلگرام به ایران است
نعمتی در توضیح رفع فیلتر تلگرام یادآور شد: وزارتخانه های ارتباطات و اطلاعات نیز موظف به اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه و ارائه گزارش آن به کمیسیون های آموزش و تحقیقات و امنیت ملی مجلس شدند، در واقع به نظر می رسد مذاکراتی بین وزیر ارتباطات و مجموعه تلگرام انجام گرفته که با توجه به تاکید نمایندگان و مسئولان امنیتی، رفع فیلتر منوط به تعهد این مجموعه به ایران خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص استفاده از لفظ اغتشاشات برای بیان رسانه ای اعتراضات گفت: در مقطعی اعتراضات در مورد وضعیت معیشتی مردم بود، اما در ادامه با تخریب اموال عمومی و آسیب به مجموعه های مختلف از جمله بانک ها همراه شد، لذا جز اغتشاش نمی توان نامی برای آن گذاشت اما در مجموع نمایندگان در این جلسه مشورتی از کم و کیف اقدامات انجام گرفته مطلع شدند و موضوع نیز در هفته های آتی به طور مفصل در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود
نام:
ایمیل:
* نظر: