اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
معاون هنری وزارت ارشاد :
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌ و سومین جشنواره‌ موسیقی فجر تاکید کرد: داورانِ هنر و پژوهشگران می‌گویند که ایرانیان، همواره دل در گروِ معنا داشته‌اند و در پرده‌های ساز و نغمه‌های راز به جستجوی حکمت و پیام بوده‌اند.

ایرانیان همواره در پرده‌های ساز و نغمه‌های راز به جستجوی حکمت بوده اند

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در متن پیام سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

«هوالجمیل

کمالِ هنر در آیینگی است. هنرمندان نیز، کمال خود را در صافی و صفا می‌جویند و ثمرِ صفایِ درون و پالودگیِ هنر آیینگی است؛ از این رو هنرشناسان را باور بر این است که از دریچه‌ای هر اثرِ هنری خواه صوت و خواه صورت، می‌توان تصویری تمام نما و تصوری به صحت مقرون را بر رسید.

هم از بازشناسی آثار رسیده از راهِ درازِ تاریخ است که داورانِ هنر و پژوهشگران می‌گویند که ایرانیان، همواره دل در گروِ معنا داشته‌اند و در پرده‌های ساز و نغمه‌های راز به جستجوی حکمت و پیام بوده‌اند، پیامی که از سویدای دل برآید و به گوش جان شنیده شود. باری، موسیقی ما بسانِ تمامیِ هنرهای بالیده در جغرافیای فرهنگی نَجد ایران، چونان درختی است که ریشه‌هایش را تا ژرفای خاک فرو برده و شاخسار سایه گسترش با برگ‌های تازه و جوان، فضایی نو را می‌گشاید و پیش می‌رود.

جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که در تقویم فرهنگی ما، هرساله یادآور رخداد بزرگ دوران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اینک در سی و سومین دوره‌ برگزاری همچنان می‌کوشد تا نمایه و مستوره‌ای باشد از آثار هنرمندان ایران، در گرایش‌ها و شیوه‌های مختلف؛ آثاری که به سالی پدید آمده‌اند و جا دارد تا در جشنواره‌ای ویژه در معرض دید و شنید و گفت و گو قرار گیرند و شور و شوق پویش در سالی دیگر را در میان موسیقی‌دانان برانگیزند. این ظرفیتِ ارجمندِ ملی، هرچه فراگیرتر، هرچه شکوهمندتر و هرچه هدفمندتر باشد توفیق بیشتری یافته و گام مؤثرتری برداشته و بایسته آن که برای تحقق چنین برنامه‌ای، همتی ممتاز لازم به کار آید.

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به معاضدت و همراهی همه‌ هنرمندان، خواهد توانست تا نقشی شایسته‌تر رقم زند و به آیینگی، تصویری تمام‌تر و روشن‌تر از هنرِ مینوی و هنرمندان توانا و پویای امروز برای فردا به نمایش بگذارد.

می‌کند حافظ دعایی،‌ بشنو آمینی بگو ...»

سی ‌و سومین جشنواره‌ موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 20 تا 30 دی ماه 96 در تهران و ۶ سالن (تالار وحدت، تالار رودکی، برج میلاد، سالن ایرانیان، فرهنگسرای نیاوران و برج آزادی) برگزار می‌شود.

اسامی اجراها، سئانس‌ها، سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها و آخرین اخبار این رویداد مهم هنری نیز از سایت جشنواره به نشانی اینترنتی fajrmusicfestival.com قابل دسترسی است، همچنین کانال رسمی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر fadjrmusicfestival@ در اختیار علاقه مندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: