اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
واعظی
رییس دفتر رییس جمهور روز چهارشنبه پس از جلسه هیات وزیران، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در جلسه امروز دولت حوادث اخیر کشور مورد بررسی قرار گرفت و اعضای دولت درباره این مسئله نظرات خود را مطرح کردند، گفت: خوشحالیم که وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور توانسته به خوبی به ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی به او واگذار کرده ، عمل کند.

اگر مردم ولی‌نعمت ما هستند، باید خدمتگزار آنها باشیم

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور گفت: در جلسه دولت، رییس جمهور از وزیر کشور، نیروی انتظامی و تمامی کسانی که در این مدت حضور داشتند و به نوعی سعی کردند که با آرامش با مسایل برخورد بکنند، تشکر کرد و از سوی دیگر از آنها خواست تا آرامشی که در این یکی دو شب گذشته بوجود آمده پایدار باقی بماند؛ همچنین روحانی از مردمی هم که با هوشیاری خودشان در ایجاد آرامش تلاش کردند تشکر کرد.

واعظی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مصوباتی بویژه در خصوص اختصاص مبلغی برای کمک های بلاعوض به زلزله‌زدگان در راستای حل مشکلاتشان به تصویب هیات وزیران رسید؛ همچنین مقرر شد برای کمک های بلاعوض به بخش‌های آسیب دیده کشاورزی، ماهیگیری و دامپروری حدود ۳۱ الی ۳۲ میلیارد تومان درنظر گرفته شود.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا دولت با توجه به حوادث اخیر از سمت نهاد خاصی تحت فشار بوده است؟ گفت: خیر، دولت برای مدیریت کردن این شرایط محور است و در چند روز اخیر یک وحدت و همدلی خوبی بین همه نهادها و ارگان‌ها و بخش‌های مختلف وجود دارد و میان همه اعضای شورای امنیت کشور چه در تهران در سطح ملی و چه در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها صمیمیت و همدلی خیلی خوبی برقرار است.

رواعظی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بر اساس تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه مطالبات اقتصادی مردم باید شنیده و پاسخ داده شود، طرح و برنامه‌ای دارد؟ اظهار داشت: مطالبات مردم تنها محدود به این دوره و این چند روز نیست و هیچ دولتی نتوانسته که تمام خواسته‌های مردم را تأمین و آنها را راضی کند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه سیاست این دولت از روز اول این بوده که به عنوان منتخب مردم صدای آنها را بشنود و براساس نیاز مردم عمل و تصمیم‌گیری ‌کند، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در همایش حقوق شهروندی به صراحت اعلام کرد که حق با مردم است  و معنی‌اش این است که اگر مردم ولی‌نعمت ما هستند ، باید خدمتگزار آنها باشیم  و حرفشان را بشنویم.

وی با تقبیح حمله به مقدسات و آتش زدن حسینیه و مسجد و تخریب دادگستری و بانک‌ها توسط آشوبگران، ادامه داد: این اقدامات که از سوی برخی و با تحریک دیگران انجام شده ارتباطی با اعتراض به مسأله گرانی و اقتصاد ندارد.

واعظی تصریح کرد: معتقدم این مسائل باید ریشه‌یابی شود و بر اساس آنچه که اتفاق افتاده برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش جمهوری اسلامی ایران به مداخلات برخی از مقامات آمریکایی و در رأس آنها ترامپ در امور داخلی کشورمان چیست؟ گفت: خوشبختانه رییس جمهور و دولت خیلی سریع نسبت یه این مداخلات عکس‌العمل نشان دادند و از همه مهم‌تر واکنش مردم عزیزمان نسبت به آنها بود.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا در طول این ۴۰ سال برای همه ما اثبات شده است، افزود: سیاست‌های ترامپ و دولت آمریکا در چند ماه اخیر کاملاً علیه ملت ایران بوده است؛ اینکه قانون مهاجرت می‌گذارد و اصرار دارد که بدترین سخت‌گیری‌ها برای ممانعت از سفر یک پیرمرد و پیرزنی که بچه‌شان به هر دلیلی آمریکا است را اعمال بکند؛ یا اینکه ملت ایران را در یک ماه و نیم قبل به عنوان ملتی تروریست اعلام کرده، چه شده که همان آدم امروز طرفدار مردم ایران شده است!

واعظی افزود: رییس جمهور آمریکا از یک طرف مدعی حمایت از مردم ایران است و از طرف دیگر سه روز بعد می‌گوید که مردم برای گرسنگی به خیابان آمدند؛ فکر می‌کنم که دشمنان ملت ایران برای این مسأله یک حسابی باز کرده بودند و فکر می‌کردند با این ادبیات می‌توانند روی ایران فشار بیاورند.

 رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: تا زمانی که مردم آگاه، همبستگی، وحدت و همدلی و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب را داریم، اینگونه مسایل خارجی قطعاً نمی‌تواند در حرکت ملت ایران تأثیر گذار باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: