اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
درمراسمی در باغ کتاب تهران پوستر برگزیده مسابقه طراحی پوستر نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رونمایی شد.

پوستر نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رونمایی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از مهر، مراسم رونمایی از پوسترهای برگزیده نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان با حضور جمعی از اصحاب نشر، نویسندگان و هنرمندان، عصر روز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم نادر قدیانی رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک ضمن خوش‌آمدگویی با حاضران، در سخنانی با اشاره به سابقه ۲۷ ساله این انجمن عنوان کرد:  جشنواره کتاب برتر از ثمرات این انجمن است که به صورت دوسالانه و با رویکرد ناشر محور در دست برگزاری است و به باور ما برای آینده نشر کتاب کودک و نوجوان اتفاقی قابل توجه خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد اتفاقات این دوره از جشنواره از جمله مسابقه طراحی پوستر و تندیس بتواند حرکت رو به جلوی این رویداد را نیز تقویت کند.

در ادامه مراسم کاظم طلایی رئیس هیئت داوران مسابقه طراحی پوستر نیز در سخنانی عنوان کرد: یکی از مولفه‌های یک پوستر موفق  این است که مخاطب خود را پای خود نگاه دارد، به خواندن وا دارد و در ادامه به فکر کردن بکشاند. ما نیز در این جشنواره تلاش کردیم تا چنین اتفاقی برای جشنواره و مخاطبان آن روی دهد.

طلایی افزود: در فراخوان ما از هنرمندان خواسته شد  که المان‌های متعددی را مد نظر داشته باشند هرچند که درک می‌کنیم که نمی‌شد همه آنها را در قالب یک پسوتر گردآوری کرد. توقع ما این بود که پوستر برگزیده ما حداقل یک حرف را درست و خوب زده باشد و این کار را نیز خلاقانه صورت داده باشد.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان طی دو ماه، ۹۰ اثر به دست ما رسید و از میان آنها در نهایت با رای هیات داوران ما ۱۵ اثر انتخاب شد و در نهایت نیز دو کار به عنوان برگزیده و سایر آثار نیز در قال کتابچه‌ای منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته‌ است. خوشحالیم که این اتفاق در سال نخست از برگزاری خود توانست محل رجوع بخش قابل توجهی از نیروهای جوان و نیز حرفه‌ای باشد و آنها را به کار وتامل وادارد.

در پایان این مراسم از پوستر  آذر تیموری به عنوان اثر رتبه اول و پوستر علی خدایی به عنوان اثر رتبه دوم رونمایی و با اهدای هدایایی از آنها تجلیل شد.

نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار می گردد در دی ماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شرکت پنتر برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: