اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که رسانه ها وظیفه خود را در اتفاقات اخیر به خوبی ایفا کردند، گفت:رسانه ها به سرعت فضای دقیق اجتماعی کشور را دریافتند و مسیر را در فضای وحدت و انسجام اجتماعی پیش بردند.

بسیاری تلاش دارند نقطه مزیت امنیت در کشور را به تهدید تبدیل کنند

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سیدعباس صالحی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نقش رسانه ها برای آرام کردن جامعه در اتفاقات اخیر، اظهارداشت: رسانه ها به عنوان رکن پنجم زندگی اجتماعی طبعا نقش زیادی در کنترل کردن فضای بحران دارند و در حوادث اخیر بعد از یکی،دو روز اولیه که شرایط تعریف ناشده ای بود، رسانه ها به سرعت فضای دقیق اجتماعی را دریافتند.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که امنیت به عنوان نقطه مزیت اجتماعی ما است و این مزیت منطقه ای و جهانی ایران است، بسیاری تلاش دارند این نقطه مزیت را به نقطه تهدید تبدیل کنند و به سرعت با این تحلیل و نگاه، تصویر روشن تری از مسیر پیدا کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه ها در انتقال اخباری که اتفاق می افتاد، کوشا بودند اما مسیر را در فضای وحدت و انسجام اجتماعی پیش بردند.

صالحی همچنین درپاسخ به سوالی درمورد جابجایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلای تهران گفت: نامه ای به شهردار پیشین تهران برای رفع مشکلات شهر آفتاب نوشته شد تا امکان برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب مهیا شود.

وی ادامه داد: ولی به دلیل پاره ای تغییر و تحولات در شهرداری تهران، امکان ساخت و ساز سالن ها میسر نشد و به نظر می رسد که امسال این نمایشگاه به مصلای امام خمینی (ره) منتقل شود و امیدواریم در سال های آینده این زمینه فراهم شود و دوباره نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب برگردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برگزاری جشنواره های بین المللی فجر خاطرنشان کرد: در حوزه جشنواره های فجر از سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی، با قوت و تکمیل بیشتری این جشنواره ها برگزار می شوند.

صالحی ابرازامیدواری کرد مردم با استقبال بهتر، هنرمندان را شادتر کنند.

وی تاکید کرد: شرایط اجتماعی نباید احیانا به نحوی بر جشنواره ها اثر بگذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تعامل بیشتر وزیران با رسانه ها و مردم اظهار داشت: رییس جمهوری تاکید دارد که ارتباط بیشتر وزیران با مردم کمک می کند که آنها با تفاهم بیشتری، مسایل را درک کنند و مردم خوب ایران مردمی هستند که اگر با مشکلات ارتباط بیشتری برقرار کنند و هم در همراهی و هم راهنمایی، کمک حال دولت خواهند بود.

صالحی در ادامه در پاسخ به سوالی درمورد اختصاص نیافتن بودجه های قرآنی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و امکانات دولت و سازمان برنامه و بودجه تمامی تلاش شده منابع قرآنی را ارتقا دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: