اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 01 May 2016
وزیر نفت اعلام كرد؛
بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: صادرات نفت و میعانات گازی ایران به كره جنوبی پس از لغو تحریم ها با 300 هزار بشكه افزایش به 400 هزار بشكه در روز رسید.

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت نفت، زنگنه روز یكشنبه پس از دیدار با «كانگ هو این»، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل كره جنوبی درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به كره جنوبی پس از لغو تحریم ها، گفت: این صادرات پیش از لغو تحریم ها یكصد هزار بشكه در روز بود.

وزیر نفت با بیان اینكه هنوز مشكل بانكی با كره جنوبی حل نشده است، اضافه كرد: این موضوع در حال پیگیری است.

زنگنه ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور كره جنوبی به ایران، یادداشت تفاهمی با وزیر انرژی این كشور امضا می شود.

وی درباره علاقمندی شركت های كره ای برای سرمایه گذاری در ایران، گفت: طرح های «ایران ال ان جی»، توسعه بخش دوم فاز ١٢ پارس جنوبی (كه اتان و مولكول های سنگین تر را به عنوان خوراك پتروشیمی جدا می كند)، پالایشگاه بیدبلند ٢، «ان جی ال» و همچنین پالایشگاه «بهمن گنو» در جاسك از طرح های مورد علاقه كره ای ها هستند.

وی با بیان اینكه شركت های دو كشور درباره برخی پروژه ها با هم گفتگو كرده اند و تعدادی از آنها به نتیجه رسیده است، افزود: در پروژه هایی مانند ال ان جی، ایران ادامه مذاكره با شركت های كره ای را مشروط به خرید ال ان جی از سوی آنها عنوان كرد كه موافقت كردند؛ بنابراین مذاكرات در این زمینه نیز ادامه می یابد.

زنگنه فروش نفت به كره جنوبی را باب نخست همكاری میان دو كشور عنوان و اظهاركرد: مرحله بعدی این همكاری مربوط به تامین مالی پروژه هاست كه فكر می كنم در این سفر گشایش مهمی حاصل شود.

به گزارش عصرپرس و به نقل از آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.

پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین كالاهای وارداتی ایران از كره جنوبی به شمار می رود.

بوتان، پروپان، هیدروكربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این كشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: