اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به ناآرامی های اخیر، گفت: مسئولان چاره ای ندارند جز این که به درد دل مردم مستقیما گوش فرا دهند و بهترین راه این است که در تمام طول سال یک روز هفته را برای شنیدن مشکلات مردم اختصاص دهند.

دولت بدون واسطه به مشکلات مردم گوش دهد

به گزارش عصرپرس، وی روز چهارشنبه درآغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، افزود: معترضان چون گوش شنوایی برای مطالبات خودنداشتند تنها کار را این دیدند که به سمت تظاهرات خیابانی بروند و از این طریق فریاد خود را به گوش مسئولان برسانند تا آن ها پشت درهای بسته برای مردم تصمیم گیری نکنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: البته بعدا جمعی که معجونی از ضد انقلاب، منافقان و افراد فریب خورده بودند به آن ها پیوستند و ابتکار عمل را از دست آن ها گرفتند و به ویرانگری و اهانت به مقدسات پرداختند.

وی ادامه داد: شیاطین خارجی نیز از این فضای مجازی به طور کامل استفاده کردند و اغتشاش همراه با ویرانگری و توهین را در مناطق مختلف به آنها تعلیم دادند.

وی اضافه کرد: پرده ها بالا رفت، نقشه دشمنان برملا شد و مردم با راهپیمایی پرشکوه خود پاسخ این گروه اندک را خواهند داد؛ برخی مطلعان 2 شب پیش که در نقاط مختلف تظاهرات بوده تمام آن ها را شمارش کردندکه پنج هزار و خرده ای بوده اند؛ این عده اندکی در مقابل سیل خروشان مردم هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ارتباط مستقیم دولت و مردم، گفت: به عنوان مثال این هفته جلسه ای با نمایندگان دانشجویان داشته باشند تا در یک فضای باز با حضور چند نفر از وزیران و مسئولان دردهای خود را بگویند و اگر راه حلی دارند آن را هم تذکر دهند.

وی اضافه کرد: هفته های دیگر از نمایندگان کارگران، کسبه بازار، کشاورزان و صاحبان صنایع مختلف جلسه تشکیل دهند.

وی ادامه داد: همه مشکلاتی دارند که به یقین به گوش مسئولان نرسیده و بسیاری از آن ها راه حل های پیشنهادی دارند که بسیاری از این راه حل ها قابل توجه است؛ سپس گروهی را مامور رسیدگی و جمع بندی نمایند و نتیجه آن را در اختیار مسئولان قرار دهند تا قوانین و برنامه ها بر طبق آن تنظیم گردد و این کار در طول سال ادامه بیابد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هم راه حل هایی که مردم دارند و هم دردهایی که دارند در فضای باز گفته شود تا دیگر احتیاج به حرکت در خیابان ها نباشد؛ مردم حرفشان را بزنند مسئولان هم گوش دهند.

وی با اشاره به خطرات فضای مجازی خطاب به مسئولان، تاکید کرد: بیایید از فرصت استفاده کنید و طرح هایی که توسط کارشناسان آگاه برای فضای مجازی ریخته شده را تکمیل کنید و آنچه مورد نیاز مردم است در آن بریزید و به جای این لجن زار متعفنی که به نام تلگرام است، قرار دهید و امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: