اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 02 January 2018
شمخاني:
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: عربستان به خاطر دخالت هايي که در ايران مي کند پاسخ محکمي دريافت خواهد کرد.
دخالت هاي عربستان با پاسخي مناسب رو به رو خواهد شدبه گزارش سرويس سیاسی عصرپرس، علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در گفتگوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني الميادين گفت: دشمني آمريکا و بويژه دونالد ترامپ در اين مرحله دشمني غيرقابل تصوري براي ما نيست و دلايل اين مساله کاملاً براي ما روشن است. در واقع آمريکا هر چه در منطقه خاورميانه (غرب آسيا) کاشته بود به شکل کامل از دست داد و به قول خودشان بيش از دو تريليون دلار هزينه کردند اما امروز شما ببينيد افغانستان، عراق، سوريه و لبنان چه وضعي دارند. شما ببينيد هم پيمانان آمريکا در چه وضعي به سر مي برند، پس طبيعي است که با ما دشمني کنند.

علي شمخاني گفت: مشکلات اقتصادي تنها مختص ايران نيست. شما ببينيد کجاي جهان مشکل ندارد، ترامپ براي حل مشکلات اقتصادي خود 400 ميليارد دلار در منطقه خاورميانه (غرب آسيا) درو مي کند و با به راه انداختن رقابت ميان کشورهاي منطقه، اين کشورها را غارت مي کند تا اينکه چرخ اقتصادي خودش را به گردش در بياورد. همانطور که در آمريکا مشکلات اقتصادي وجود دارد در ايران نيز مشکلات اقتصادي هست مشکلاتي که ناشي از جنگ، تحريم و ناشي از برخي نقاط ضعف مديريتي ما است، ما به اينها واقف هستيم و مي دانستيم که اين مسائل به طور قطعي و به صورت طبيعي مي تواند مورد سوال مردم واقع شود. 

وي در ادامه افزود: از جمله دلايل داخلي اين اعتراض هاي خياباني نارضايتي بخشي از مردم ايران از وضعيت اقتصادي بود. يکي ديگر از دلايل داخلي اعتراض ها نارضايتي ملت از رفتار رسانه هاي داخلي بود. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: من گفتم که اين اينترنت و هشتگ ها در واقع يک جنگ نيابتي عليه ملت ايران است. بر اساس بررسي هاي صورت گرفته شايد 27 درصد از هشتگ هايي که جديداً به راه افتاده متعلق به سعودي ها است. البته اين هشتگ ها متعلق به مردم سعودي نيست بلکه دولت سعودي يعني دولت محمد بن سلمان اين هشتگ ها را به راه مي اندازد و عوامل اجرايي اين کار اسرائيلي و غربي هستند. هشتگ هايي که در خصوص اوضاع ايران راه افتاده است از آمريکا، انگليس و عربستان به راه افتاده است.

همانطور که اشاره کرديد آنها يک سازمان درست کرده اند و افرادي از خارج از سعودي براي اداره اين سازمان آورده اند چون سعودي ها خودشان چنين تواني را ندارند. همچنين منافقين نيز مسلماً ابزارها و پياده نظام اين سازمان هستند. مسلماً سعودي ها از ايران پاسخ مناسبي دريافت خواهند کرد و از جايي که نخواهند فهميد اين پاسخ را دريافت خواهند کرد. خاندان حاکم بر سعودي به خوبي خطر پاسخ ما را مي داند.

وي تاکيد کرد: سعودي نمي تواند با مداخله در ايران و تحريک ملت هوشيار ايران بر زيان هايي که در يمن کرده است سرپوش بگذارد.

شمخاني گفت: حساسيت ملت ايران نسبت به مداخله سعودي در امور ايران بيش از حساسيت شان نسبت به مداخله گري هاي ترامپ است. ما هيچ وقت نمي خواستيم که ملت ايران تا اين اندازه نسبت به خاندان حاکم بر عربستان دشمني داشته باشد. اما دشمني ملت ايران عليه خاندان حاکم بر عربستان ناشي از طرز رفتار آنها است. دشمني غرب با ايران يک دشمني احمقانه است و برخي کشورها فهميده اند که منافعي در خليج فارس دارند. هدف از دخالت خارجي سازمان يافته اين است که جلوي پيشرفت ايران گرفته شود. بيگانگان مي خواهند حرکت رو به جلوي ايران را از داخل بر هم بزنند. 

وي افزود: آنچه در ايران رخ داده است طي چند روز پايان مي يابد و جاي هيچگونه نگراني در اين باره نيست.

نام:
ایمیل:
* نظر: