اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 01 January 2018
معاون گردشگری
معاون گردشگری گفت: در صورت اصلاح قانون، دیگر در نرخ نهایی یا تمام‌شده تورهای گردشگری ورودی، مالیات بر ارزش افزوده لحاظ نخواهد شد، چون این مالیات قبلا در قیمت هتل یا سایر خدمات محاسبه شده است.

مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری حذف می‌شود

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، محمد محب خدایی گفت: خوشبختانه به توافق‌های کار‌شناسی خوبی با سازمان امور مالیاتی رسیده‌ایم. باید در مباحث رویکرد و نگاه کار‌شناسی حاکم شود، درحالی‌که گاهی تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که مبانی و ریشه‌های کار‌شناسی، درست و منطقی به طرف مقابل انتقال داده نشده است. موضوع مالیات بر ارزش افزوده در صنعت گردشگری تا کنون این‌گونه بوده است.

وی سپس به خلأهای قانونی موجود اشاره کرد و افزود: ارزی که از طریق گردشگری وارد کشور می‌شود،‌‌ همان ارزی است که با صادرات کالا به دست می‌آید، اما چون از ابتدا این منطق کامل توضیح داده نشد، خلأهای قانونی درباره صادرات گردشگری همچنان وجود دارد. طبق قانون، کالا و خدمات غیرنفتی که به سایر کشور‌ها صادر می‌شود، مشوق‌هایی را در بخش مالیات دریافت می‌کند که آن بخش از صنعت گردشگری که ارزآوری دارد از این امتیاز بی‌بهره است. ما باید این موضوع را آنالیز و به سازمان امور مالیاتی ارائه کنیم تا قوانین را اصلاح کند.

معاون گردشگری افزود: سازمان امور مالیاتی پذیرفته که این قانون را با توجه به صادرات معکوس گردشگری، اصلاح کند و خلأ قانونی آن از طریق مجلس، برطرف شود. پیگیر هستیم تا این فرایند سریع‌تر به نتیجه برسد. هرچند بحث‌ها در این‌باره هنوز در مرحله کار‌شناسی است، اما پیشرفت خوبی داشته است.

وی گفت: در صورت اصلاح و اجرای این قانون، دیگر در نرخ نهایی یا تمام‌شده تورهای گردشگری ورودی، مالیات بر ارزش افزوده لحاظ نخواهد شد، چون این مالیات قبلا در قیمت هتل و یا سایر خدمات محاسبه شده است.

محب‌خدایی تاکید کرد: این مشوق فقط تورهای ورودی به‌عنوان صادرات معکوس را مشمول می‌شود و گردشگری داخلی را در بر نمی‌گیرد، چون صادرات نیست و از طریق آن، ارزی به کشور وارد نمی‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: