اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - 31 December 2017
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده است و از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می‌شود.
جزئیات طرح جدید ترافیک تهران اعلام شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صدا و سیما، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: هر خودرویی حساب کاربری دارد و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.

وی افزود: در طرح جدید ، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید ۳ برابر افراد دیگر عوارض بدهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمان را به سه قسمت اوج صبح ، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم ، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود.

پورسید آقایی ادامه داد: به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند ، تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم و مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.

وی گفت: پیش‌بینی شده است که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.

پورسید آقایی تصریح کرد: همچنین به ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی خواهیم داد تا در ساعت صبحگاهی که می‌خواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: