اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 30 December 2017
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارتقا و تکمیل خدمات الکترونیک به ایثارگران را در راستای صیانت از حقوق شهروندی و رفع مسائل و مشکلات ایثارگران ادامه می‌ یابد.

ارتقای خدمات الکترونیک ایثارگران در راستای صیانت از حقوق شهروندی ادامه می‌یابد

به گزارش عصرپرس، میرمرادی در نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بررسی وضعیت ارائه خدمات به ایثارگران پرداخت و گفت: در اجرای طرح میز خدمت باید به ظرفیت و توانایی استان ها تکیه کنیم و اقدامات اجرایی در ستاد مرکز خلاصه شود و از آنجا که در مصوبه شورای عالی اداری، نظام اداری به عنوان «نظام اداری پاسخگو» مطرح شده است ، بنیاد هر استان و شهرستان باید با اختیارات کافی پاسخگوی مراجعین باشد.

میرمرادی کار شایسته، اداره شایسته و شایسته‌سالاری را سه اصل مهم در نظام اداری دانست و گفت: رعایت این سه اصل موجب ارتقای حقوق شهروندی و تبعیت از سیاست‌های کلی نظام خواهد شد و رعایت حریم خصوصی افراد در همه سازمان‌ها مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد گفت : همه واحدهای زیرمجموعه بنیاد باید با توجه به ابلاغیه رئیس جمهوری درباره صیانت از حقوق شهروندی گزارش‌های خود را ارائه کنند تا جمع‌بندی این گزارش‌ها بزودی به سازمان امور استخدامی کشور ارسال شود.

میرمرادی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز هاتف و تشکیل میز خدمت در سال‌های گذشته 65 درصد مراجعات حضوری به ستاد مرکزی بنیاد کاهش یافته است ، افزود: با توجه به منشور حقوق شهروندی و به‌ ویژه اجرای تصویب‌نامه شورای عالی اداری در زمینه حقوق شهروندی در نظام اداری، علاوه بر توسعه خدمات و میز خدمت در مرکز هاتف، باید بر روی ارائه خدمات بیشتر در بستر الکترونیک برنامه‌ریزی کنیم تا امکان تحقق بیش‌ازپیش حقوق شهروندی از طریق میز خدمت الکترونیک فراهم شود.

وی افزود: با ارائه خدمات الکترونیک به ایثارگران و تفویض اختیار به مدیران استانی و شهرستانی مراجعات حضوری کاهش خواهند یافت. همچنین علاوه بر ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت و خدمات الکترونیکی بر روی پرتال ایثار، با راه‌اندازی اپلیکیشن خدمت موبایلی پاسخگویی به نیازهای ایثارگران سرعت بیشتری خواهد یافت و بنیاد ارتقا و تکمیل خدمات الکترونیک به ایثارگران را در راستای صیانت از حقوق شهروندی و رفع مسائل و مشکلات ایثارگران ادامه می‌دهد.

میرمرادی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 هزار نفر در سامانه برخط ایثار عضو شده‌اند گفت: پیش‌بینی می‌شود با توسعه خدمات بر روی اپلیکیشن خدمت و صدور کارت هوشمند، این تعداد به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

حسن مصلحی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بنیاد نیز در این نشست بر ارائه گزارش عملکرد بنیاد در زمینه صیانت از حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: بنیاد عملکرد مناسبی در زمینه صیانت از حقوق شهروندی دارد و گزارش جامع برنامه‌ها و اقدامات بنیاد به سازمان اداری استخدامی کشور ارسال می‌شود ضمن اینکه بنیاد تمهیدات لازم برای اجرای کامل طرح میز خدمت و حل مشکلات مراجعان عزیز خود را اجرایی می‌کند.

بهروز بزرگی مدیرکل مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد نیز گفت: با افزایش ارائه خدمات الکترونیک توسط بنیاد مراجعات به ستاد مرکزی بنیاد کاهش یافته است؛ در راستای صیانت از حقوق شهروندی اجرایی شدن طرح میز خدمت در استان‌ها و تفویض برخی اختیارات بسیار مهم است که در استان‌هایی نظیر گیلان و خراسان رضوی بخشی از کار انجام شده ولی نیاز به آموزش بیشتر وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: