اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 27 December 2017
بطحایی
وزیر آموزش و پرورش گفت: مولفه های مختلفی در تغییر تقویم نظام آموزشی موثر است و اکنون پاسخ قطعی برای اجرایی شدن یا نشدن این طرح ندارم تا به جمع بندی نهایی برسیم.

برای تغییر تقویم آموزشی به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سید محمد بطحایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در گذشته نیز پیشینه داشته و نسبتا هم موفق عمل کرده است اما پیشنهادهای جدیدی که در دو سال اخیر به ویژه با آلودگی هوا ارائه شده است مبنی بر اینکه تغییر فصل بازگشایی مدارس می تواند تاثیری در کاهش آلودگی هوا در برخی شهرها داشته باشد، اکنون در دست بررسی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اگر بنا باشد طرح تغییر تقویم آموزشی به اجرا در آید باید در قالب یک لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که در این مسیر نیز حتما تغییرات و ملاحظاتی توسط نمایندگان اعمال خواهد شد.

بطحایی اضافه کرد: غرض اصلی از ارائه این طرح، صرفا به خاطر کاهش آلودگی هوا نیست بلکه موارد دیگری به ویژه جنبه های آموزشی و تربیتی نیز مدنظر است و این مساله که دانش آموزان در اواسط سال تحصیلی فرصت های تربیتی و در کنار خانواده بودن را برای مسافرت و برخی کارهای دیگر داشته باشند، مورد توجه است که البته آثار جانبی آن نیز کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ خواهد بود.

پیشنهاد تغییر تقویم آموزشی به خاطر دیدگاه های موافق و مخالف فراوانی که در این سالها برانگیخته، تاکنون اجرایی نشده است.

 ۹ دی، مردم صرف نظر از گرایش های سیاسی در کنار هم قرار گرفتند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مهمترین پیام حضور مردم در ۹ دی سال ۸۸ نیز گفت: سابقه انقلاب نشان داده که مردم ما هر زمان که احساس کنند حاکمیت و نظام آنها در معرض خطر و تهدید است صرف نظر از سلایق سیاسی در کنار هم مانند یک امت واحده قرار گرفته و از ارزش ها و اصول اسلامی دفاع می کنند.

بطحایی افزود: ۹ دی نیز مردم فارغ از تمایلات و گرایش های سیاسی مختلف ثابت کردند که در زمان نیاز، همه در کنار هم هستند و همین مساله بود که باعث شد ۹ دی اتفاق بیافتد.

نام:
ایمیل:
* نظر: