اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 26 December 2017
وزیر دفاع اسرائیل از رای گیری طرح پیشنهادی مجازات اعدام فلسطینی‌ها در پارلمان این کشور خبر داد.
کنست اسرائیل درباره پیش‌نویس قانون اعدام فلسطینی‌ها رأی‌گیری می‌کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل در گفتگو با شبکه تلویزیونی این کشور اعلام کرد: نخستین دور رای گیری طرح پیشنهادی اعدام فلسطینی‌هایی که علیه مواضع اسرائیل اقدام می‌کنند روز چهارشنبه در پارلمان(کنست) این کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود:‌مشابه چنین قوانینی در آمریکا وجود دارد. به همین دلیل اسرائیل ترجیح می دهد پیرو قدرتمندترین سیستم دموکراتیک جهان باشد. هر تروریستی که به زندان می رود گروه های تروریستی را به آدم ربایی غیرنظامیان و نظامیان به منظور تبادل اسرا تشویق می کند.

گفتنی است لایحه مذکور پس از سه دور رای گیری در پارلمان اسرائیل تصویب خواهد شد. حکم اعدام در این کشور وجود ندارد و صدها سال مجازات حبس صادر می شود.

به گزارش عصرپرس، پس از گذشت حدود سه هفته از اعلامیه ترامپ مبنی بر این ادعا که بیت المقدس پایتخت اسراییل است، کنست رژیم صهیونیستی پیش نویس قانونی را بررسی می کند که در صورت تصویب فلسطینی های ساکن قدس به بهانه های مختلف از  این شهر اخراج خواهند شد.

بر اساس پیش نویس قانون اعطای حق لغو اقامت ساکنان عرب قدس به وزیر داخلی رژیم صهیونیستی که در کنست این رژیم در حال بررسی است رژیم اشغالگر قدس به بهانه های مختلف از جمله اهانت به دولت عبری یا مشارکت در اقداماتی که رژیم صهیونیستی آنها را خصمانه یا تروریستی می خواند می تواند ساکنان عرب قدس را از این شهر اخراج نماید.

طبق این پیش‌نویس، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی علاوه بر این می تواند حق اقامت شهروندان عرب ساکن جولان سوریه که تابعیت اسرائیلی ندارند نیز سلب کند.

در حال حاضر حدود 400 هزار فلسطینی ساکن قدس بزرگ هستند و با اجرای این طرح، اقدامات صهیونیست ها برای خالی کردن قدس از ساکنان عرب آن شدت خواهد گرفت.

پیش از این هم صهیونیست ها با ساخت شهرک های غیر قانونی در اطراف قدس زمینه فشار و وادار کردن فلسطینی ها به کوچ اجباری از قدس را فراهم کرده بودند.

به نظر می رسد به موازات اعلامیه ترامپ مبنی بر اینکه قدس پایتخت اسراییل است این رژیم اکنون با استفاده از فرصت پدیدآمده و نبود اقدامات عملی به ویژه جهان اسلام در برابر اشغالگری صهیونیست ها، در صدد یهودی سازی کامل قدس است تا جامعه جهانی را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

همچنین گزارش ها حاکیست که بنیامین نتانیاهو در حال مذاکره با ده کشور دیگر است که سفارتخانه های خود را از تل آویو به قدس منتقل نمایند و تا کنون گواتمالا  اعلام کرده است که از ترامپ پیروی خواهد کرد.

این در حالی است که شبکه هفت تلویزیون رژیم صهییونیستی نیز اعلام کرده است که دولت آمریکا به منظور فراهم کردن مقدمات انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس هتلی را در این شهر خریده است.

این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی در سایه حمایت ترامپ و مقام های عربستان و نبود واکنش عملی ومناسب از سوی جهان اسلام، در گام بعدی برنامه ریزی برای اخراج دستکم یک و نیم میلیون نفر از ساکنان عرب سرزمین های اشغالی 1948 و کوچاندن اجباری فلسطینی ها به اردن یا صحرای سینا را در دستور کار قرار دهد.

در چنین شرایطی می توان حدس زد که طرح سازش ترامپ موسوم به توافق قرن چیزی جز محو فلسطین و تشکیل دولت واحد اسراییل نیست، دستور کاری که صهیونیست ها نیز از مدت ها پیش با عنوان دولت خالص ونژادی یهودی دنبال می کرده اند و حالا در سایه خیانت عربستان می توانند این طرح را اجرا نمایند وبه زعم خود با پاک کردن صورت مسئله، مشکل را حل نمایند. 

از نگاه صهیونیست ها تشکیل کشور و دولت فلسطینی در جوار صهیونیست ها به معنای ایجاد خاکریزی برای فلسطینی هاست که هر آن می تواند تهدیدی برای آنها باشد. بنابر این از ابتدای ارائه طرح های سازش و کارشکنی تل آویو در مذاکرات و ساخت شهرک های صهیونیست نشین در باقی مانده سرزمین های فلسطینی،  معلوم بود که تل آویو به دنبال خریدن زمان است و هرگز حاضر نیست تشکیل دولت فلسطینی را بپذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: