اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۶ - 24 December 2017
ملکشاهی راد هشدار داد
عضوکمیسیون تلفیق مجلس بر لزوم حمایت قاطع دولت از بهداشت و درمان مردم و بویژه اقشار محروم جامعه تاکید کرد و گفت: منابع مالی کافی برای تزریق به طرح تحول سلامت وجود دارد و کاهش آن باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام سلامت و تخریب زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی می‌شود.

کاهش بودجه نظام سلامت پیامدهای مخربی دارد

به گزارش عصرپرس به نقل از  سلامت آنلاین؛ محمدرضا ملشکاهی راد با انتقاد از هزینه کردهای دولت در بخش های مختلف افزود: به جای این که بودجه نظام سلامت کاهش داده شود، بهتر است دولت هزینه کردهای خود را در بخش های مختلف کاهش دهد تا تامین هزینه های بهداشت و درمان با مشکل مواجه نشود.

وی اظهار کرد: اولین چیزی که دولت در راستای تامین منابع باید به آن توجه داشته باشد، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که دولت با اتکا بر آن می تواند طبق قانون، سهم نظام سلامت را تامین کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی اظهار کرد: دولت بنا دارد نرخ حامل های انرژی را تا ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش دهد و اولین سوالی که مطرح می شود این است که دولت می خواهد از این منبع هنگفت مالی در چه مسیری استفاده کند.

این عضو کمیسیون تلفیق در مجلس تصریح کرد: معتقدم دولت باید ۱۶ هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی را به سلامت تخصیص دهد که بی توجهی به این امر، نظام سلامت را دچار بحران می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: توصیه ام به وزیر بهداشت نیز این است که همچنان تعامل خود را با مجلس حفظ کند تا راهکاری اساسی برای تامین منابع نظام سلامت بیابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: