اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017
محمد شکرچي زاده
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نتیجه پایش داده‌های دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در روز‌های آتی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

گسل ماهدشت همچنان فعال است

به گزارش عصرپرس به نقل ازپايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد شکرچي زاده درباره جلسه مشترک اين مرکز با سازمان زمين شناسي، موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، پژوهشگاه بين المللي زلزله و مهندسي زلزله و با حضور صاحبنظران و همچنين نمايندگاني از استان تهران و البرز، گفت: با توجه به اطلاعاتي که از دستگاه هاي شتاب نگار و لرزه نگار موجود است به نظر مي رسد هنوز گسل ماهدشت فعال است و منطقه زلزله زده هنوز لرزه خيز بوده و به ثبات نرسيده است.

وي تصريح کرد: توصيه ما به شهروندان استان هاي البرز و تهران اين است که کماکان هوشياري خود را حفظ کنند.

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با تاکيد بر اين مطلب که هوشياري مردم در حال حاضر، بهترين کاري است که بايد آن را جدي گرفت، خاطرنشان کرد: اميدواريم به کمک مردم بتوانيم وضعيت موجود را حفظ کنيم تا روزهاي پرخطر بعد از زلزله سپري شوند.

شکرچي زاده اظهارنظر کلي در مورد اينکه آيا وقوع زلزله اي در پيش است يا خير، را به نتايج حاصل از دستگاه هاي شتاب نگار براي ثبت پس لرزه هاي احتمالي آتي در روزهاي آينده موکول کرد و گفت: با توجه به سابقه تاريخي زلزله هايي که در منطقه البرز و تهران در ساليان گذشته رخ داده برداشت کلي اين است که روزهاي انتظار و سپري کردن بحران حاصل از زلزله احتمالي ممکن است طولاني شود. به همين دليل بايد صبور باشيم و ارايه نتيجه نهايي را به برداشت هايي که در روزها و هفته آتي از دستگاه هاي شتاب نگار مي گيريم، موکول کنيم.

وي در پايان تاکيد کرد: به طور مستمر، پايش داده ها و برداشت ها انجام مي شوند و نتيجه حاصل از برداشت ها در روزهاي آتي حتما به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسيد.

نام:
ایمیل:
* نظر: