اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017
وزیر بهداشت
وزیر بهداشت گفت: دفترچه های بیمه درمانی مانند چک سفید امضا در دست مردم هست و هر کس هر چقدر خواست می تواند برای بیمه هزینه ایجاد کند، پیشنهاد وزارت بهداشت که به شورای عالی بیمه ارائه شده، این است که این دفترچه ها سقف پرداخت سالانه داشته باشند.

دفترچه های بیمه باید سقف پرداخت داشته باشند

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات مالی بیمه ها و ضعف آنها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی آیا قرار است، تغییرات و اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد گفت: در این مورد، کار کارشناسی شروع شده و به احتمال زیاد تغییراتی باید انجام شود.

وی درباره تغییرات مورد نظر وزارت بهداشت توضیح داد: به جز برخی بیماری ها که بیماران خاص و صعب العلاج که باید حمایت ویژه ای شوند، در بقیه موارد سازمان های بیمه باید بتوانند حداکثر هزینه ای را که در طول سال به آنها تحمیل می شود، پیش بینی کنند.

هاشمی گفت: الان دفترچه بیمه مثل یک چک سفید امضا در اختیار مردم است و هرکس می تواند هر چقدر خواست هزینه ایجاد کند، در اینکه باید سقف بگذارند، شکی نیست اما اینکه چگونه و چه میزان باشد باید بررسی شود و در شورای عالی بیمه تصمیم گرفته شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد به صورت رسمی در شورای عالی بیمه مطرح شده است، توضیح داد: بله، وزارت بهداشت خیلی وقت پیش این پیشنهاد را به شورای عالی بیمه داده است.

هاشمی درباره محتوای پیشنهاد وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت این است که برای دفترچه های بیمه سقف گذاشته شود، اما اینکه واقعا این اتفاق بیفتد، نیاز به اجماع و نظر بقیه اعضای شورای عالی بیمه دارد. اینکه سقف دفترچه های بیمه چقدر گذاشته شود و چه بیمارانی مستثنی شوند، مستلزم کار کارشناسی است.

براساس این گزارش، شورای عالی بیمه، شورایی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان های بیمه گر، سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد است. دبیرخانه این شورا از حدود یک ماه پیش از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی منتقل شده است. همچنین سازمان بیمه سلامت نیز از اوایل امسال بر اساس مصوبه مجلس در قانون برنامه توسعه ششم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت منتقل شده است.

سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی دو سازمان بیمه گر اصلی کشور هستند که هر کدام حدود 40 میلیون بیمه شده دارند.

این دو سازمان از حدود یکسال پیش به بیمارستان های دولتی، مراکز دارویی و تجهیزات پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی بدهی معوقه دارند و میزان بدهی معوقه این دو سازمان بین 12 تا 15 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، پیش از این اعلام کرده بود که سازمان های بیمه گر، هنوز بدهی های سال 95 را تسویه نکرده اند.

وی همچنین اعلام کرده بود که با وجود بیمه شدن حدود 10میلیون فرد بیمه نشده در دولت یازدهم هنوز حدود 7 میلیون فرد بیمه نشده در کشور داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: