اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - 21 December 2017
عباس عراقچی در پاریس
معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه کشورمان گفت: درباره سيستم هاي دفاعي هيچ مذاکره اي با هيچ کسي نداريم.

سامانه دفاعي ایران موضوع هيچ مذاکره اي نيست

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سيما؛ معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه کشورمان در دومين و آخرين روز حضور در پاريس براي برگزاري چهارمين دور گفت و گوهاي سياسي ايران و فرانسه در پاريس گفت: امنيت ملي مهمترين موضوع براي ماست و هيچ جاي مذاکره و بحثي دراينباره وجود ندارد.

وي افزود: نگراني ها درباره مسائل منطقه طبيعي است و ما در اينباره مواضع کشورمان را تشريح مي کنيم اما موضوع تسليحات دفاعي، برنامه هاي موشکي و دفاعي ما به هيچ وجه موضوع هيچ گونه مذاکره و بحثي نيست و اين را خيلي صريح به طرف هاي فرانسوي هم گفتيم.

سيدعباس عراقچي همچنين از سفر قريب الوقوع وزيرامور خارجه فرانسه به ايران خبر داد و گفت: سفر« لودريان» به زودي و در آينده نزديک انجام مي شود و تاريخ اين سفر از طريق مجاري ديپلماتيک در حال تنظيم است.

وي همچنين درباره برنامه هايش در چهارمين دور گفت و گوهاي سياسي ايران و فرانسه افزود: ديروز چهارشنبه چهارمين دور اين گفت و گوها که به ابتکار دو رئيس جمهور از دو سال پيش آغاز شده است و هر شش ماه يکبار در تهران و پاريس برگزار مي شود، بين بنده و دبير کل وزارت امور خارجه فرانسه برگزار شد.

سيد عباس عراقچي تاکيد کرد: ما موضوعات متنوعي از جمله روابط دوجانبه در زمينه هاي اقتصادي ، فرهنگي وسياسي و همچنين بحث هاي منطقه اي را بررسي کرديم و در مجموع تبادل نظر و رايزني خوبي داشتيم.

عراقچي با بيان اينکه مواضع ايران و فرانسه در موضوع برجام خيلي بهم نزديک است، افزود: در اين دور از گفت و گوها همچنين درباره مسائل بين المللي به ويژه بحث برجام و سياست هايي که دولت آمريکا دارد، رايزني هاي خوبي انجام گرفت و همفکري هاي خوبي شد.

وي همچنين درباره حضورش در موسسه فرانسوي روابط بين الملل گفت: در اين موسسه مطالعاتي، محور بحث برجام، نحوه رفتار آمريکا در برجام، نحوه اجرايي شدن برجام و اهداف اين توافق بود که بحث خوب و مفصلي صورت گرفت.

معاون حقوقي و بين الملل وزارت خارجه خاطرنشان کرد: ما همچنين درباره نوع ماهيت توافق برجام بحث هاي خوبي داشتيم و سئوالات زيادي درباره اين توافق و مسائل منطقه اي پرسيده شد و ما هم سياست هاي ايران در منطقه را تشريح کرديم که در مجموع جلسه مفيدي بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: