اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 20 December 2017
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افراد حاضر در رگ‎سفید متخصصان باتجربه صنعت نفت هستند، گفت: از نکات مثبت گروه عملیاتی مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید این است که تعصب و غیرت بالایی دارند و خود بهتر از هر کسی می‌دانند که باید هرچه سریع‌تر چاه مهار شود.

افراد حاضر در رگ‎سفید متخصصان باتجربه صنعت نفت هستندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از شرکت ملی نفت ایران، هدایت الله خادمی به تلاش‌های انجام شده برای مهار فوران چاه مشتعل ۱۴۷ رگ سفید اشاره کرد و گفت: متخصصان شرکت‌های ملی حفاری و مناطق نفتخیز جنوب در این عملیات افرادی با تجربه و کاربلد هستند که در چند عملیات این چنینی حضور داشته‌اند و شک و تردیدی در خدمات آنها وجود ندارد.

 نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید اجاره بدهیم تا تیم عملیاتی مستقر در منطقه در آرامش کامل فعالیت‌ها را ادامه دهند، افزود: این آرامش کمک می‌کند تا عملیات با دقت، ایمنی و سرعت بالا انجام شود.

 وی ادامه داد: از نکات مثبت گروه عملیاتی مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید این است که تعصب و غیرت بالایی دارند و خود بهتر از هر کسی می‌دانند که باید هرچه سریع‌تر چاه مهار شود.

 خادمی با بیان این‌که نباید شک و تردید داشت که این افراد حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهند، تصریح کرد: شرایط هر چاه متفاوت است و نباید گفت چون در گذشته آن عملیات برای مهار یک چاه انجام شده اکنون نیز باید همان عملیات تکرار شود، بنابراین روشها باید بر اساس شرایط به‌ویژه همان چاه طراحی و اجرا شود.

 نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که می‌دانیم استرس و فشار کار برای مهار فوران چاه زیاد است، عنوان کرد: هر انسان باوجدانی می‌داند که فشار زیادی بر روی این افراد است و دور از انصاف است که ایراد گرفته شود و باید همگی کمک کنند تا جو آرام باشد.

وی با بیان این‌که کمیسیون انرژی مجلس پس از مهار کامل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید، این عملیات را بررسی خواهد کرد، گفت: از تلاش‌های انجام شده تاکنون قدردانی می‌کنم، باید دانست این افراد با به خطر انداختن جان خود در حال تلاش هستند تا فوران چاه زودتر مهار شود و هیچ ایرانی نیست که علاقه‌مند باشد این چاه دیرتر خاموش شود.

خادمی با بیان این‌که افراد اضافی نباید در محل عملیات حضور داشته باشند، افزود: در صورت حضور افراد متفرقه مشکلاتی به وجود می‌آید و تامین ایمنی سخت‌تر می‌شود.

 نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که افراد این عملیات حاضر هستند به قیمت جان خود این مشکل را حل کنند، تصریح کرد: از متخصصان تشکر می‌کنم و دست همه را می‌بوسم، امیدوارم با همدلی این مسئله به‌زودی برطرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: