اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 20 December 2017
وزیر نفت
وزیر نفت مجموع قیمت جهانی بنزین و گازوئیل را بیش از چهار هزار تومان اعلام کرد و گفت: دولت هر زمان تصمیم بگیرد قیمت این ۲ فرآورده نفتی را افزایش دهد؛ اعلام می‌کند.

قیمت بنزین و گازوئیل نهایی شد، دولت به مردم اعلام می‌کندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، بیژن زنگنه وزير نفت در گفت‌وگو با شبکه دوم سیما اظهار کرد: ابهام‌هایی درباره سخنان رئیس جمهوری در زمینه نحوه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح شد، در واقع نظر رئیس جمهوری این است که مجموع قیمت این دو فرآورده از نصف قیمت جهانی آنها پس از افزایش بیشتر نخواهد شد.

وی افزود: اگر قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومان و گازوئیل را ۳۰۰ تومان محاسبه کنیم، قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای چهار هزار تومان است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از ۲ هزار تومان نخواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: درباره پیشنهاد وزارت نفت برای قیمت بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه سال ۹۷ هم ما پیشنهاد قیمت نمی‌دهیم و دولت هر زمانی که تصمیم به اضافه کردن قیمت گرفت اعلام می‌شود و هنوز این موضوع در مرحله‌ای نیست که بتوان قیمتی را برای اطلاع مردم اعلام کنیم

زنگنه ادامه داد: در باره مطرح شدن قیمت‌های هزار و ۵۰۰ و ۴۰۰ تومان برای بنزین و گازوئیل در خبرگزاری‌ها نیز این قیمت‌ها را من هم شنیده‌ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.

وی گفت: درباره میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بی اطلاعم و  آقای رئیس جمهوری سقف افزایش را اعلام کرده است، البته ما گزینه‌های مختلفی را مطرح کردیم و هر نوعی که تصمیم گیری شود آماده اجرا هستیم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: