اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 20 December 2017
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تکذیب افزایش حقوق نمایندگان بیان داشت که افزایش تعرفه های و حامل های انرژی در لایحه بودجه سال ۹۷ بدون تایید مجلس ممکن نیست.

افزایش تعرفه ها و حامل های انرژی بدون نظر مجلس اتفاق نمی افتدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی راد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مسائلی در زمینه افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان اظهارداشت: حقوق نمایندگان مطابق با قانونی است که بر اساس آن حقوق کارمندان که سالانه بر اساس نرخ تورم حقوق شان افزایش پیدا می کند، بنابراین افزایش حقوق نمایندگان تا  70 درصد کذب است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس این طور که نمایندگان طرحی برای افزایش حقوق و مزایای خود دنبال کنند، با توجه به روحیه ای که از نمایندگان در مجلس سراغ دارم، وکلای مردم هرگز برای افزایش حقوق، مزایا و امتیازی برای خود موافقت نمی کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مدافع حقوق مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و برای اینکه بتوانند خدمتی در مجلس داشته باشند باید با جامعه همراه شوند، بنابراین افزایش حقوق نمایندگان را تکذیب می کنم.

وی گفت: حقوق نمایندگان مجلس کمتر از قضات و اعضای هیات علمی است، به طوری که نمایندگان قاضی و عضو هیات علمی از مجلس حقوق نمی گیرند بلکه از سازمان مربوطه حقوق دریافت می کنند.

 مجلس افزایش قیمت حامل های انرژی و تعرفه ها را قبول نمی کند

این نماینده مجلس در ادامه به پیش بینی افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و اظهار داشت: در لایحه دولت پیشنهادی برای افزایش درآمد از افزایش قیمت حامل های انرژی تا 48 هزار میلیارد تومان و افزایش تعرفه های آب، برق و گاز ارائه شده است.

ملکشاهی راد در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه لایحه پیشنهاد دولت بدون و کم و کاست در مجلس تایید نمی شود، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی، لایحه پیشنهادی را به دقت بررسی می کند و با موضوعاتی که رفاه مردم را زیر سوال ببرد موافقت نمی کند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه نیز حضور دارد، بیان داشت: نمایندگان مجلس با افزایش مخارج و هزینه های مردم مخالف هستند و حتما بودجه پیشنهاد با گذر از فلیتر کمیسیون تلفیق و چکش کاری در صحن علنی نهایی و اجرایی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: