اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: استفاده از آب شرب برای فضای سبز به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ با این حال گاهی پیمانکاران مرتکب تخلف می شوند و فضای سبز را با آب شرب آبیاری می کنند.

استفاده از آب شرب برای فضای سبز به هیچ وجه قابل قبول نیستبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهراندر نشست مشترک کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: در صورتی که با چنین تخلف هایی مواجه شویم، متخلفان با بالاترین تعرفه های آب شرب جریمه می شوند.

پرورش گفت: با ساخت تصفیه خانه هایی که در دستور کار قرار گرفته اند، ظرفیت تولید پساب استان تهران به 800 تا 850 میلیون مترمکعب می رسد.

وی افزود: ما از این میزان پساب بین 100 تا 140 میلیون متر مکعب پساب را به فضای سبز تهران اختصاص داده ایم .

مدیرعامل آبفای استان تهران همکاری شورای شهر تهران را با این شرکت در استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی موثر دانست.

پرورش با بیان این‌که کمتر از 50درصد از هزینه تمام‌شده یک‌ مترمکعب آب از مشترک دریافت می‌شود گفت: با وجود تمام محدودیت‌های مالی، حفظ کیفیت آب هم‌چنان اولویت ماست.

پرورش درادامه گفت: در حال حاضر چند زمین تحقیقاتی در حال احداث است اما به دنبال آن هستیم که با سرمایه گذار های صورت گرفته برای احداث تصفیه خانه، شهرداری مدل مالی را به گونه ای طراحی کند که هزینه تولید پساب پرداخت شود تا بتوانیم این طرح را قابل اجرا کنیم.

پرورش در باره طرح فاضلاب تهران گفت: امیدواریم تا چهار سال آینده طرح فاضلاب تهران پایان یابد.

وی افزود: ما طرح فاضلاب تهران را از پوشش 18درصدی شهر تهران تحویل گرفتیم و در حال حاضر 65درصد تهران زیرپوشش این طرح است.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران در ادامه با اشاره به وام بانک توسعه زیر ساخت آسیا، گفت: قرار است  600 میلیون دلار برای توسعه زیر ساخت فاضلاب تهران اختصاص داده شود که در  14 نقطه شهر تهران که 12 نقطه آن در استان تهران و دو تصفیه خانه در شوش و شهر آفتاب در شهر تهران قرار دارد که با دریافت این وام می توان تمام تصفیه خانه های تهران را ظرف 3 سال ساماندهی کنیم.

به گزارش عصرپرس، در حاشیه نشست مشترک کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، آزمایشگاه آب و فاضلاب منطقه 2 تهران افتتاح شد و اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از آزمایشگاه مرجع آبفای استان تهران و مرکز کنترل آب پایتخت بازدید کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: