اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: فعالیت‌های هر یک از بخش‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به طور مستقل و هماهنگ با دیگر بخش‌ها در دست اجراست و بروز برخی رویدادهای غیرمنتظره مثل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید به طور یقین در اجرای برنامه‌های سازمان بزرگ خللی ایجاد نمی‌کند.

مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید با امور توسعه مناطق تداخل ندارد

به گزارش عصرپرس به نقل از شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالیپور با بیان این مطلب افزود: مدیریت‌های مختلف این شرکت همچون مدیریت مهندسی و ساختمان، مدیریت فنی، مدیریت برنامه ریزی تلفیقی ، مدیریت تولید، مدیریت تدارکات و کالا، مدیریت مالی، امور حقوقی و قراردادی و.... و همچنین شرکت های بهره برداری پنج گانه مأموریت‌های خود را به‌طور طبیعی دنبال می‌کنند و هم‌اکنون ۵۰ دکل در حال حفاری و ۲۳ دکل در حال اجرای عمیات درون چاهی، تعمیر و اقدامات ترمیمی، اسیدکاری و... هستند.

وی با بیان اینکه در طول ۲ ماه گذشته، اقدام های چشمگیری برای اجرای برنامه های توسعه ای، نگهداشت و افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عملیاتی شده است، یادآور شد: در همین راستا، مذاکره های قراردادی برای توسعه میادین کرنج و شادگان دنبال شده است و بر همین اساس، قرارداد طرح توسعه میدان نفتی کرنج تا یک ماه آینده و طرح توسعه میدان نفتی شادگان تا پیش از پایان امسال نهایی و امضا می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه برای توسعه میدان کرنج با کنسرسیوم بین المللی پرگس (P.I.C) و شرکت مپنا مذاکراتی دنبال شده است، بیان کرد: پس از برگزاری بیش از ۲۰ نشست کارشناسی میان اعضای کارگروه توسعه میادین هیدروکربوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با کنسرسیوم بین المللی پرگس (Pergas) و شرکت مپنا، این شرکت‌ها نتیجه مطالعات و طرح خود را با محوریت نحوه افزایش تولید، برآورد میزان سرمایه گذاری و به روز رسانی تأسیسات سطح الارضی، در مهرماه امسال در چارچوب برنامه ای رسمی به مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب تحویل دادند.

عالیپور ادامه داد: پس از بررسی این طرح در مدیریت فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، طرح نهایی توسعه میدان کرنج که برگرفته از ۲ طرح دریافتی جدید و طرح توسعه موجود شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است، در هفته‌های اخیر به شرکت های یادشده تحویل داده شد. خوشبختانه طرح نهایی مورد توافق شرکت های طرف مذاکره واقع شد. این شرکت‌ها محاسبات اقتصادی خود را بر روی طرح نهایی تحویل دادند و مذاکرات قراردادی مورد نظر در هفته های اخیر آغاز شده است و تا پیش از پایان دی ماه امسال، مذاکرات قراردادی کرنج نهایی و پس از آن قرارداد توسعه آن امضا خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه مطالعات میدان شادگان هم با هدف ارائه طرح جامع توسعه میدان (MDP) از سوی ۲ شرکت روسی تات نِفت و زاروبژنِفت و شرکت های ایرانی پاساردگاد و تنکو، به پایان رسیده است، ادامه داد: شرکت پاسارگاد نتیجه مطالعات خود را در هفته جاری به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ارائه می کند و به زودی مذاکره های قراردادی با این شرکت های روسی و ایرانی ادامه می یابد و پس از بررسی کامل طرح های پیشنهادی آنها، مذاکرات قراردادی توسعه شادگان با شرکتی که بهترین پیشنهاد را داشته است، تا پیش از نیمه زمستان (بهمن ماه) امسال نهایی می شود.

حجم فعالیت‌های مناطق نفتخیز در چند ماه گذشته بیسابقه است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تشریح حجم گسترده فعالیت های انجام شده برای تهیه طرح توسعه ۲۷ مخزن مناطق نفتخیز، با بی سابقه خواندن فعالیت های انجام شده در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طول سه ماه گذشته برای تهیه طرح توسعه تک تک این ۲۷ مخزن و تهیه اسناد مناقصه های مربوط، توضیح داد: بیش از هزاران صفحه اسناد مناقصه مربوط به عملیات اجرایی سطح الارضی، تحت الارضی، برآوردهای مالی و هزینه ای و... تهیه شده و هر یک از مخزن های مورد نطر برای برگزاری مناقصه آماده است.

وی گفت: از مجموع ۶۸ شرکتی که برای مشارکت در طرح های مناطق نفتخیز متقاضی بودند، پس از ارزیابی های دقیق فنی، مالی، سابقه اجرایی و... ۴۰، شرکت در فهرست مشترک شرکت‌های تأیید صلاحیت شده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفتند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نتیجه این بررسی‌ها در چارچوب نامه ای برای معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت ارسال و شرکت‌هایی که هم اکنون برای مشارکت در پروژه های بالادستی صنعت نفت و تأمین مالی این پروژه‌ها آمادگی دارند، از طرف این سازمان مشخص شدند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: