اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
در اعتراض به اقدام غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در اعتراض به ادعاهای غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار شد.

سفیر سوئیس در تهران احضار شد

به گزارش عصرپرس از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه بهرام قاسمی افزود: در این احضار مراتب اعتراض شدید و رسمی جمهوری اسلامی ایران درخصوص اتهامات نسنجیده و بی پایه و اساس نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل به وی ابلاغ شد.

وی افزود: مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این دیدار با محکوم کردن اظهارات تحریک آمیز، غیر مسئولانه و بی پایه و اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی ایران به یمن که بر اساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دولت امریکا در این زمینه به سفیر سوئیس تحویل داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در این دیدار با اشاره به دخالت مستقیم دولت آمریکا در قتل و کشتار مردم بی گناه یمن، فروش میلیاردها دلار تسلیحات مرگبار به عربستان سعودی را که بمب های خوشه ای نمونه ای از آن است، عامل اصلی بحران انسانی در یمن بیان شد و تصریح شد دولت آمریکا ناقض قطعنامه های شورای امنیت در مورد یمن است و در این زمینه بجای پاسخگویی به جامعه بین المللی، با اتهام زدن به دیگران و حمایت از کشورهای متجاوز منطقه، قصد فریبکاری دارد درحالی که اینگونه شگردهای آمریکا برای مردم منطقه و جهان از اعتبار افتاده است.

قاسمی در خصوص محتوای یادداشت اعتراضی ایران نیز گفت: در یادداشت وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد اتهامات دولت آمریکا در خصوص ارسال موشک به یمن، خاطرنشان شده است که این اقدام مصداق بارز تشویق به خشونت و جنگ در منطقه بوده و دولت آمریکا نسبت به عواقب و پیامدهای جدی احتمالی آن مسئول و پاسخگو خواهد بود.

سفیر سوئیس نیز در این دیدار اظهار داشت که بعنوان حافظ منافع امریکا موضوع را بلافاصله به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل پنجشنبه گذشته 23 آذر ایران را متهم به نقض قطعنامه شورای امنیت کرد.

وی بدون بیان فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن اضافه کرد: گزارش سازمان ملل نشان از تخلف های ایران دارد. ایران به حوثی های یمنی انواع اسلحه ها را می دهد و این تخلف از قطعنامه های سازمان ملل است.

هیلی در شرایطی که آمریکا تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار برای بمباران مناطق مسکونی یمن در اختیار عربستان سعودی قرار داده است، افزود: پشت سر من تسلیحاتی را می بینید که از حمله های حوثی ها به عربستان به دست آمده است. این کشور عضو گروه جی 20 است و تصور کنید اگر این موشک به فرودگاه دالاس یا جان اف کندی یا پاریس شلیک شده بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد: ما از تمام دنیا و نه فقط از کشورهای اروپایی، ‌می خواهیم علیه ایران دست به دست هم دهند. ما از شورای امنیت شروع خواهیم کرد و با کنگره برای مقابله با ایران رایزنی می کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: