اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
روحانی در همایش حقوق شهروندی
رئيس جمهور گفت: توجه مردم و مسئولان به حقوق شهروندي مي تواند آرامش جامعه، امنيت، احقاق حقوق مردم و احساس عدالت و تساوي براي جامعه باشد و بسيار مهم است.

انقلاب کردیم تا هیچ کس بالاتر از قانون نباشد

به گزارش عصرپرس، روحاني با تأکيد بر اجراي برنامه هاي دولت يازدهم خاطرنشان کرد: براي ما چند مسأله بسيار مهم است؛ طرح تحول سلامت، آرامش در مسائل اقتصادي، موضوع سياست خارجي و برجام، فضاي مجازي و يکي هم حقوق شهروندي براي ما بسيار اهميت داشت.

رئيس جمهور افزود: در کنار گزارش 100 روزه اول کاري ام همزمان سايت حقوق شهروندي هم باز شد و بسياري از استادان حقوق، محققان و هنرمندان اظهار نظر کردند تا اينکه چند بار اين منشور اصلاح شد و درنهايت با 8 جلسه مشورت با استادان حقوق کشور نتيجه آن منشور حقوق شهروندي شد.

روحاني با اشاره به فضاي تبليغاتي در زمان انتخابات و اينکه گفته شد منشور حقوق شهروندي براي کار تبليغاتي ماست گفت:? از همان يک سال پيش تلاش کرديم تا اين منشور با اجراي کامل انجام شود.

وي با اشاره به مبارزات مردم ايران در طول 110 سال گذشته و از زمان مشروطه با طرح اين سؤال که اين همه مبارزه براي چه بود افزود:? در يک کلمه مردم مي خواستند به حقوق مادي،? معنوي و اجتماعي خود برسند و به حقوقشان دست يابند.

رئيس جمهور تأکيد کرد: مردم انقلاب کردند تا به حقوقشان برسند. در انتخابات شرکت مي کنند تا به حقوقشان دست يابند و حقوق شهروندي يعني اينکه از انقلاب مشروطه به اين طرف ملت گفتند که ما نمي خواهيم رعيت باشيم.

روحاني گفت: اينکه آقايي فرمانروايي کند و مردم مجري فرمان او باشند ديگر ممکن نبود و انقلاب هم شد که مردم بگويند ما شهرونديم، شاه نمي خواهيم، قانون مي خواهيم و هر کسي با هر مسئوليتي که دارد بالاتر از قانون نيست وظيفه اي مهم تر از اجراي قانون ندارد.

انقلاب کردیم تا هیچ کس بالاتر از قانون نباشد

رئیس جمهور گفت: ما انقلاب کردیم تا رعیت نباشیم و هیچ کس بالاتر از قانون نباشد.

روحانی در اولین اجلاس حقوق شهروندی با بیان اینکه همه باید طبق قانون عمل کنند و مطیع قانون باشند، افزود: حقوق شهروندی نیز همین است و برای ما بسیار پراهمیت بود که مردم ما دسترسی به اطلاعات داشته باشند تا همه بدانند چه تصمیماتی در دولت اتخاذ می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید ذیل قانون کار کنیم، گفت: هیچ کس حتی پیغمبراسلام(ص) که مجری قانون و مبلغ و مفسر قانون بود از عمل به قانون مستثنی نیستند چراکه پیامبر(ص) زودتر از همه به فرامین و وحی الهی عمل کرده است.

روحانی افزود: اعلام کرده ام هر وزارتخانه که پیشنهادی را مطرح می کند قبل از اینکه در دستورالعمل هیات دولت قرار بگیرد باید در سایت درج شود تا همه از تمام پیشنهادها باخبر شوند و بدانند که دولت در ماه های آینده راجع به چه موضوعی بحث می کند.

رئیس جمهور گفت: همانطور که حضرت امام راحل فرمودند همه مردم ایران ولی نعمت ما هستند و ما آمده ایم خدمت و کار کنیم و من در روزهای اخیر چقدر خوشحال شدم وقتی بودجه ما به مجلس رفت و از فردا در فضای مجازی غوغایی به پا شد.

حق با اکثریت مردم است نه دولت

رئیس جمهور گفت: از فردای روزی که لایحه بودجه سال 97 را تقدیم مجلس کردیم نقدها بر آن در فضای مجازی آغاز شد و از آن روز مردم با آمدن به صحنه اظهار نظر و نقد می کنند.

روحانی در نخستین اجلاس ملی اجرای حقوق شهروندی افزود: مردم، سازمان برنامه و بودجه، دولت و شخص رئیس جمهور را نقد می کنند که باید بگویم دستشان درد نکند و من دستشان را می بوسم.

رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: باید خادم خود و نماینده خود را نقد کنید، رئیس جمهور هم نماینده شماست بنابراین نماینده خود را نقد کنید.

روحانی با اشاره به اینکه مردم درباره بودجه ها صحبت می کنند و می گویند فلان دستگاه چرا باید اینقدر پول بگیرد، افزود: این حق مردم است، مردم با مقایسه می گویند فلان دستگاه فرهنگی اینقدر میلیارد تومان برایش بودجه گذاشتید، اولا اعتراض می کنند که این بودجه چرا اینقدر زیاد است که باید گفت همه چیز با مردم است، مجلس شورای اسلامی و دولت نماینده مردم و نظرهای مردم در رأس است اگر مردم بگویند این پول زیاد است اگر نظر عمومی و اکثریت مردم این باشد در این صورت اگر اکثریت مردم چیزی می گویند درست است و حق با ملت است و حق با دولت نیست.

رئیس جمهور گفت: فهرست 17 در لایحه بودجه فهرست بلندبالایی بود که دستگاه های مختلف باید از ما پول می گرفتند ما اول سال به آنها پول می دادیم یک روز هم اگر دیر می شد اعتراض می کردند که چرا دولت پول ما را نداده یا دیر داده است وقتی می گفتیم این پول را کجا صرف کردید؟ می گفتند به شما ربطی ندارد. پولی دادید به ما خداحافظ شما، ما هر جا هم که بخواهیم صرف می کنیم.

روحانی با بیان اینکه نمی خواهم از صرف برخی از این پول ها برای تخریب دولت گله کنم، افزود: اما باید گفت این پول کجا خرج شد و کجا رفت؟

رئیس جمهور گفت: پشت همین تریبون به وزیر اقتصاد و خزانه دستور می دهم از سال آینده هر بودجه ای که به هر دستگاهی تخصیص می دهد یا پرداخت می کند باید بلافاصله آن را در پایگاه اطلاع رسانی اعلام کند تا همه مردم بدانند پول خزانه به چه کسی، کدام نهاد و کدام دستگاه داده می شود؛ می گویند این دستگاه عمومی غیردولتی است، اگر عمومی غیردولتی است از مردم و خزانه پول نمی گیرد و از مردم عوارض و مالیات نمی گیرد، اشکالی ندارد، کاری با آنها نداریم اما اگر بنا شد از خزانه پولی بگیرد، یعنی از بیت المال و جیب مردم پول می گیرد، بنابراین باید به مردم گزارش دهند که این پول را چکار کردند؟ از کجا آوردند و کجا خرج کردند؟

روحانی با بیان اینکه باید بگذاریم مردم نظر دهند، افزود: مگر غیر از این راهی برای جلوگیری از فساد داریم؟ والله اگر صدها دستگاه مبارزه با فساد درست کنیم و اگر ده ها دادگاه ما با فساد مبارزه کنند نمی توانیم فساد را ریشه کن کنیم مگر آنکه مردم به صورت شفاف ببینند ما چه می کنیم.

رئیس جمهور گفت: باید در اتاق شیشه ای برویم و نورافکن روی ما باشد باید همه ما را مشاهده کنند این کار بسیار بزرگی است.

روحانی افزود: در طول این چهار سال و نیم، ماهی نبوده که نایستم و با ارگان ها و دستگاه های مختلف در جلسات مختلف بحث و صحبت نکنم. هر روز می آمدند می گفتند اینجا را ببندید، آنجا را فیلتر کنید و این شبکه را ببندید، می گفتم چرا؟ می آمدند ایرادی را پیدا می کردند، مثلا بزرگراه را باید از بین ببریم به این علت که راننده ای تخلف کرده است. اگر یک راننده تخلف کرده است آیا باید بزرگراه ها و آزادراه ها را ببندیم و از بین ببریم؟ اگر قطار یک بار تصادف و اشتباه کرد آیا باید کل قطار را جمع کنید؟ این چه حرف و استدلالی است؟

رئیس جمهور گفت: مگر می شود در دنیای امروز از فضای اینترنت خارج شویم و بگوییم می خواهیم اشتغال ایجاد کنیم؟ مگر شدنی است؟

روحانی با اشاره به گزارش مطرح شده در جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی افزود: 70 درصد خدمات دنیا از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می شود، به این نتیجه رسیده ایم اگر بخواهیم مسأله آب و بهره وری آب را حل کنیم از طریق فضای اینترنت می توانیم با کنترل از دور و از طریق حسگرها این کار را انجام دهیم و زمان آبیاری و قطع آن را با دستور اینترنتی انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم در آب و برق صرفه جویی کنیم باید از امکانات اینترنتی استفاده کنیم.

روحانی افزود: نمی شود به دنیای 50 سال پیش برگردیم، اگرچه درست است سن و جوانی ما مربوط به 50 سال پیش است اما افکار ما باید در دنیای امروز باشد.

رئیس جمهور گفت: بزرگ ترین حق شهروندی جوانان ما در این کشور امروز اشتغال است، یکی از راه های اشتغال استفاده از ظرفیت های فضای مجازی است.

باید ضمن رفع اشکال فضای مجازی، از آن استفاده کنیم

رئیس جمهور گفت : ­در یکی از شبکه های اجتماعی که در ایران فعال است 30 هزار مورد اشتغال ایجاد شده است.

روحانی در ادامه سخنان خود در همایش حقوق شهروندی افزود : قرار ما این است که صدها هزار شغل در فضای فناوری اطلاعات درست کنیم مگر ما می توانیم این فضا را به خاطر اینکه یک نفر تخلفی کرده ، محدود کنیم بلکه باید برویم آن اشکال را رفع کنیم.

وی گفت : نمی خواهم بگویم که فضای اینترنت خطر ندارد من اتوبان را هم خطرناک می بینم چون شما اگر دقت نکنید در اتوبان به شما برخورد می کنند.

رئیس جمهور ادامه داد : باید آموزش دهیم ، آموزش و پرورش یکی از مسئولیت هایش این است که در کلاس درس از دبستان ، فضای مجازی را درست آموزش دهد و بگوید از آن چگونه استفاده کنیم.

وی افزود : ممکن است در خیابان هنگام رفتن به بانک ، دزدی جیب مرا بزند آیا من نباید از خانه خارج شوم؟

بلکه باید دزد را دستگیر کنیم بنابراین ما فضای اینترنت امن و سالم می خواهیم.

روحانی گفت : ما فضای امنیتی نمی خواهیم؛ برویم در زندگی مردم سرکشی کنیم ببینیم چه خبر است ؛ مردم را باید آزاد بگذاریم و دیگر آن دوران گذشته است .

وی تصریح کرد : باید قبول کنیم که مردم یک قدم از ما جلوترند مردم به دین ، مذهب و لهجه شان احترام می گذارند .

رئیس جمهور با بیان اینکه فکر می کنیم عقل مطلق هستیم در حالیکه مردم و جوانان دانشجوی ما یک قدم از ما جلوتر هستندگفت: بگذاریم فضای دانشگاه ما آزاد باشد و من همین جا به دکتر غلامی می گویم دانشجوی ستاره دار نباید داشته باشیم.

وی گفت: اگر کسی می آید و از ما کنتور آب می خواهد آیا ما باید از دین و مذهبش بپرسیم ؟

روحانی ادامه داد: کسی که می خواهد درس بخواند لیسانس و فوق لیسانس بگیرد ما می رویم از همسایه اش می پرسیم ، حراست از همسایه اش می پرسد که آیا این جوان خوبی است؟ کسی که در خانه اش زندگی می کند همسراوست؟ به تو چه ربطی دارد؟ .

وی افزود: فضا را برای مردم باز بگذاریم البته اگر کسی قانون را زیر پا گذاشت و جرم انجام داد آن وقت دادگاه و دادستان باید وارد شوند و به آن رسیدگی کنند ولی تفحص در امور مردم نکنیم در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: فرمان 8 ماده ای امام یادمان نرود این فرمان را به صورت تابلو نصب کنیم و بخوانیم .

اگر دست به دست هم دهیم،​ همه مشکلات را حل می کنیم

رئیس جمهور گفت : ده ها مشکل پیش روی ماست که اگر دست به دست هم دهیم،​ می توانیم همه این مشکلات را حل کنیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در همایش حقوق شهروندی افزود : آنقدر در زندگی خصوصی مردم مداخله نکنیم. موارد شنود مشخص است، تروریسم، جنایات سازمان یافته و توطئه علیه کشور که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی تعیین شده است. به همه دستگاه های امنیتی شامل وزارت اطلاعات،​ سپاه و نیروی انتظامی می گویم که باید به قانون عمل کنیم.

وی اضافه کرد: همه دستگاه های امنیتی باید بدانند که نوکر و خادم مردم هستند. در زمینه حقوق شهروندی اگر می خواهیم کشورمان درست شود،​ باید در مسیر درستی حرکت کنیم، فضا را باید باز و شفاف کنیم.

رئیس جمهور همچنین در زمینه بودجه سال 1397 گفت: از مردم ایران و همه جوان ها می خواهم مسئله بودجه 97 را رها نکنند. باید نورافکن ها روی همه ردیف های بودجه قرار بگیرد. همه آنهایی که در سال 97 بودجه می گیرند،​ بعدا باید اعلام کنند که این بودجه را در کجا خرج کردند؟

روحانی با تاکید براینکه راه خوبی آغاز شده است،​ ادامه داد: به ملت ایران می گویم که به عنوان رئیس جمهور سر پیمان خود تا آخر خواهم بود. از شما مردم ، جوان ها،​ زن ها،​ مردها،​ روستاییان،​ شهری ها،​ فرهیختگان و هنرمندان می خواهم که برای کاری که با هم شروع کردیم،​ سر پیمان بمانید. ما باید با هم ادامه دهیم.

وی خطاب به مردم گفت: روحانی در تمام ساعات دولت دوازدهم به شما،​ به رأی شما،​ به حمایت و انتقاد شما نیازمند است. شما پرسشگر باشید،​ وظیفه ما پاسخگویی است. ما بر سر پیمان خود تا پای جان ایستاده ایم. کشور را باید پیش ببریم. ده ها مشکل پیش روی ماست که اگر دست به دست هم دهیم،​ می توانیم همه این مشکلات را حل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به گذشت دو سال از برجام گفت: چند بار آمریکایی ها در یکسال اخیر آمدند، برجام را از بین ببرند؟ تا امروز نتوانسته اند و اعتقاد دارم که تا آخر هم نمی توانند. اگر کسی با برجام مخالف است،​ به ترامپ دل نبندد چون کاری برای شما نمی کند.

روحانی افزود: برجام می ماند،​ ما راه را ادامه می دهیم. طرح تحول سلامت می ماند،​ ما طرح تحول سلامت را به عنوان یکی از حقوق شهروندی ادامه می دهیم. آرامش اقتصادی یکی از حقوق مهم شهروندی است.

وی با اشاره به بحث تورم گفت: مردم بدانند در این کشور روزی نیست که تورم و رشد اقتصادی یک دفعه زیر و رو شود. بنای ما بر مهار تورم و رشد مثبت اقتصادی است. بنا در مسئله سکه،​ ارز و بازار سرمایه بر تعادل صحیح است. امکان دارد که روزی مشکلی هم پیش بیاید؛ اما در کنار هم این مشکل را حل می کنیم.

رئیس جمهور همچنین درباره فضای مجازی و اینترنت تاکید کرد: دولت دوازدهم،​ اینترنت و ارتباط مردم با دنیا را حراست خواهد کرد.

به دنبال فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نخواهیم بود

رئیس جمهور گفت:​ وزیر ما به مردم قول می دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.

روحانی در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی، افزود: خبر دارم و می دانم که بعضی ها شب ها تا صبح خواب هایی می بینند ولی آن خواب ها تعبیر نمی شود. دل به خواب های خودتان نبندید.

وی ادامه داد: فضای ارتباط مردم با جهان حفظ خواهد شد، ما حقوق شهروندی را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به مردم، جوانان، زنان و اقوام و اقلیت ها قول داده ایم، گفت:​ پای این عهد و پیمانمان ایستاده ایم.

وی ادامه داد: من از شما می پرسم در اشتغال سال گذشته اشتغالی که انجام گرفت چند درصد مردها و چند درصد زن ها مشغول به کار شدند، یک زمان شرایطی بود که زن ها در اشتغال منفی بودند و کاهش پیدا می کردند اما در سال گذشته 67 درصد اشتغال ما مربوط به زنان جامعه بود، چون زن ها باید عقب افتادگی گذشته را هم در اشتغال جبران کنند.

رئیس جمهور گفت:​ ما به عهد و پیمانمان وفا کردیم و به وزارتخانه ها گفتیم که باید حداقل دو جوان و حداقل یک خانم را در سطح معاون یا مشاور منصوب کنند.

وی افزود: تحت عنوان خصوصی سازی بعضی از زیرمجموعه های دولتی به بخش خصوصی واگذار می شود و در این بخش خصوصی بازنشسته ها مشغول به کار می شوند. اما من به دولت اعلام می کنم تمام بخش هایی که به بخش خصوصی واگذار می شود باید حداقل 50 درصد جوان ها حضور داشته باشند و بازنشسته ها باید 20 تا 40 درصد مشغول به کار شوند؛ پس کی جوان ها به سر کار بیایند؟

روحانی افزود: حقوق شهروندی به ما می گوید اشتغال یکی از وظایف ماست ما در بودجه 97 به ملت عزیز می گوییم که هیچ چیزی را گران نخواهیم کرد مگر اینکه بگوییم این پول کجا می رود و کجا صرف می شود؛ اگر شما قبول کردید اعما ل می شود.

وی اظهار داشت: شما در انتخابات به ما گفتید که اولویت یک ما اشتغال جوانان ماست و ما هم می دانیم که اشتغال اولویت یک شماست.

رئیس جمهور افزود: می گویند ممکن است حامل انرژی گران شود، من به شما اعلام می کنم قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود.

وی ادامه داد: قانون به ما گفته که باید ظرف 5 سال قیمت حامل های انرژی به قیمت جهانی برسد، در حال حاضر 5 سال تمام شده اما دلیل اینکه گران نشده این است که ما شرایط زندگی مردم را می دانیم.

روحانی گفت: اگر پولی از این بابت از مردم گرفته شود من به دولت و سازمان برنامه و بودجه گفته ام که این پول صرفاً برای اشتغال جوانان خواهد بود و بس.

تمام مشاغل کشور باید استاندارد شود

رئیس جمهور گفت: همه مشاغل سراسر کشور از جزئی تا کلی باید استاندارد شود.

روحانی در ادامه سخنان خود در همایش حقوق شهروندی افزود: برای اشتغال در طول چهار سال آینده حدود 300 هزار میلیارد تومان را مدنظر قرار داده ایم نه اینکه پول را از مردم بخواهیم بگیریم، ذهن شما به این محاسبه نرود، نه، این پول صندوق توسعه می آید، بانک ها می آیند بخشی هم دولت می گذارد اینها با هم و در کنار هم می آیند و این تحول را ایجاد می کنند.

وی اضافه کرد: اشتغال برای ما اصل است ما باید اشتغال را جلو ببریم ، محیط زیست و حقوق شهروندی مردمِ برای ما مهم است امروز، متأسفانه مدارس ما به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

رئیس جمهور گفت: من در این همایش به وزرای صنعت، نیرو، نفت، و مسئول محیط زیست می گویم این مسئولیت سنگین ماست صنعت، خودروی ملی، نیروگاه، بنزین، گازوئیل و وسایل گرم کننده باید درست شود و ما دست به دست هم بدهیم و نیز در روزهایی هم از ماشین شخصی استفاده نکنیم چرا که راهی نداریم.

وی افزود: این تنها ما نیستیم شما نگویید این دولت پس چه کار می کند؟ شما بگویید دنیا پس چکار می کند؟ از ما بدتر دهلی از تهران بدتر هوای پکن از ما بدتر مکزیکوسیتی ؛ مثل تهران برخی شهرهای اروپایی است در ماه های گذشته؛ این یک معضل جهانی است و معضلی است که ما با آن مواجهیم و باید حل کنیم وظیفه ماست باید حل کنیم باید روز به روز هوا پاک و سالم شود و روز به روز ناسالم بودن هوا کمتر شود.

روحانی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی ما استاندارد شدن همه چیز است گفت: باید وزارت کارِ ما، صنعت ما ، مؤسسه استاندارد ما ، بهداشت و درمان ما و بقیه ارگان های ما هر کاری در این کشور باید استاندارد باشد نمی شود یکی مجوز داشته باشد در این کشور پنجره غیراستاندارد بسازد نمی شود در این کشور کسی مجوز ساختن درب منزل داشته باشد و آن در استاندارد نباشد چرا ما در می سازیم پنجره می سازیم بعد از سه ماه یا شش ماه لق و کج می شود و تعمیرکار باید بیاوریم چرا یک در، در اروپا درست می شود صد سال در است و تغییر نمی کند؟

رئیس جمهور افزود: چرا لوله کشی می کنیم بعد از شش ماه آب می دهد می ترکد لوله کشی ما استاندارد نیست سیم کشی ما استاندارد نیست می گوییم پلاسکو تا سیم کشی ما استاندارد نشود صدها پلاسکو خواهیم داشت باید وسایل گرم کننده ما استاندارد باشد تا وسایل گرم کننده غیر استاندارد هست جرقه داریم آتش سوزی داریم مشکل داریم تا کارگر و مدیر شما استاندارد نباشد در پتروشیمی و پالایشگاه آتش سوزی داریم .

وی اضافه کرد : باید در سراسر کشور، همه مشاغل و کارها از کارهای جزئی تا کارهای کلی استاندارد شود چطور یک قطعه ایرانی شش ماه کار می کند همان قطعه خارجی را می گذاریم شش سال کار می کند چرا؟ چون استاندارد نیست . چرا پارچه ایرانی دو سال کار می کند پارچه خارجی ده سال کار می کند؟ چون استاندارد نیست.

روحانی گفت: ما باید همه امورمان استاندارد شود من به حول و قوه الهی در دولت دوازدهم کاری که دنبال خواهم کرد مسئله استاندارد شدن همه مشاغل است و در حال حاضر فنی و حرفه ایِ ما آموزش می دهد اینجا آقای ربیعی بگوید آیا آموزش او بر مبنای استاندارد امروزِ دنیاست؟ اگر هست، که اهلاً و سهلا ً ما همان هفته آینده می آییم هر جا که بگویید می آییم بازدید کنیم و ببینیم آیا آموزش فنی و حرفه ای ما استاندارد دنیای امروز است؟ اما اگر برای 10 ـــ 15 سال پیش است، باید آموزشِ ما استاندارد شود باید در دبستان و دبیرستان و دانشگاه آموزش ما استاندارد باشد.

وی افزود: باید مراکز آموزشی ما و همه جاهایی که به عنوان آزمایشگاه فعال است استاندارد باشد . آزمایشگاههای ما در دانشگاه آیا امروزی است ؟ مال چند سال پیش است؟ آن وقت می خواهیم از داخلش مهندسی بیرون بیاید که آن مهندس کارش کار استاندارد در دنیای امروز باشد؟

حقوق شهروندی با نوشتن و ابلاغ درست نمی شود

رئیس جمهور گفت: حقوق شهروندی با نوشتن و ابلاغ درست نمی شود باید تبدیل به گفتمان و فرهنگ شود.

روحانی افزود: همه باید تلاش کنیم تا به حقوق شهروندی برسیم در فضای مجازی من از همه می خواهم به میدان بیایند، در فضای مجازی به میدان بیایید، حرف بزنید، بگویید، اعتراض کنید، جامعه را به سمت حقوق شهروندی بکشید.

رئیس جمهور گفت: در دانشگاه ما وزیر علوم داریم، وزیر علوم باید بتواند دانشگاه را اداره کند، هر روز به او دستور می دهند از راست و چپ، نباید اینگونه باشد.

روحانی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، وزیر امور خارجه داریم، وزیر مسئول است، او باید تصمیم گیری کند، در همه عرصه ها وزیر مسئول است، اینکه نمی شود همه بخواهند مداخله کنند، معیار ما قانون اساسی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبق اصل 113 قانون اساسی، رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، گفت: ما چیزی در این کشور فرای قانون نداریم، من خواهش می کنم از همه وزرا، معاونان، استانداران، از همه، حقوق شهروندی را به عنوان یک مسئولیت مهم دولت قرار دهید، به رئیس جمهور و به مردم گزارش بدهید و من موظفم به ملت ایران سالی یک بار درباره حقوق شهروندی و کارهایی که انجام شده است گزارش بدهم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: