اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 17 December 2017
رحماني فضلي
وزير کشورگفت: مشکل اصلي کشور، در نظام برنامه ريزي، بودجه ريزي و بانکي است و هيچ کشور توسعه يافته اي در دنيا، نظام برنامه ريزي بخشي و کلان ندارد.

مشکل اصلي کشور در نظام برنامه و بودجه ريزي است

به گزارش عصرپرس، عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران با بيان اينکه عدم توازن و تعادل يک زخم بسيار عميقي بر پيکر کشور نه تنها در حوزه اقتصاد، بلکه در حوزه اجتماعي و امنيتي است افزود: هيج جاي دنيا چنين نظام بودجه ريزي ندارد، اين در حالي است که در ديوان محاسبات کل کشور طرحي با حضور تمامي افرادي که اکنون در دولت حضور دارند و آن زمان در استراحت بودند، نوشته شد که بحث عملکرد و توزيع مطلوب و مناسب، بهره وري و مواردي از اين دست را دنبال مي کرد، اما در مجلس اين طرح مسکوت ماند، اما اميدوار بوديم که اين طرح در دولت کنوني که همه تدوين کنندگان اين طرح در آن حضور دارند، همچنان در حال اصلاح است.

رحماني فضلي گفت: اختيار استانداران در دست وزارت کشور نيست، يعني اختياراتي که بخش خصوصي طلب مي کند، در اختيار وزير کشور نيست، اين در حالي است که نظام صنعت و بانک ايران مسائل خود را مي بيند و استانداران نيز عليرغم اختياراتي که دريافت کرده اند، اما هنوز هم در بسياري از موارد مشکل دارند.

وي تصريح کرد: نظام مالياتي، بانکي، بودجه ريزي و مباحثي از اين دست بايد مورد تغيير واقع شود؛ البته تغيير اين موارد هم ساده است و دنيا نيز چنين تجربياتي داشته است. بنابراين بايد روي مباحث اجرايي بايد تمرکز کرد که در اختيار وزارت کشور است.

وزير کشور با بيان اينکه استانداران مانع از اجراي قانون رفع موانع توليد نشده اند، گفت: دهها مورد وجود دارد که وقتي بخش خصوصي به استانداران براي رفع موانع توليد مراجعه کرده اند، مشکل حل شده است. در حاليکه بايد تابع احساسات نشويد. اين در حالي است که مملکت را با سوت و کف پيش مي بريم، يعني سوت مي زنيم يک طرف مي رويم و کف مي زنند به طرف ديگر متمايل مي شويم.

رحماني فضلي با بيان اينکه در بحث کوله بري امروز تصميمات خوبي گرفته شده است، از بخش خصوصي خواست تا گروهي شش نفره را براي ملاقات با وي تعيين کرده و براي حل مسائل پيش قدم شوند.

وي اظهار داشت: در دولت تصويب شد تا کوله بري ها، به صورت کلي متوقف شود که البته اين آثار امنيتي و اجتماعي ممکن است داشته باشد، اما تدبير کرده ايم که به جاي اينکه افراد کوله بر شده و کرامت انساني آنها دچار مشکل شود، 15 بازارچه مرزي تدبير شده و کالاهايي که در آن مناطق وارد کشور مي‌شود، عرضه شود. اين در حالي است که بيش از 85 درصد از کالاهايي که کوله بران مي آورند، از ايران به کشورهاي ديگر رفته و از آنجا دوباره از سوي کوله بري وارد کشور مي شود.

بازگشايي مرزهاي تمرچين و پرويزخان از صبح امروز

وزير کشور گفت: بر اساس تصميمي که ديشب گرفتيم مرزهاي تمرچين و پرويزخان از صبح امروز بازگشايي و فعاليت آن از سر گرفته شد.

عبدالرضا رحماني فضلي در نشست هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران افزود: با کردستان عراق سه مرز باشماق، تمرچين و پرويزخان داريم که با مشکلاتي که ميان دولت عراق و اقليم کردستان به وجود آمد اين سه مرز را تعطيل کرديم که مرز باشماق قبلا بازگشايي شد و دو مرز تمرچين و پرويزخان نيز امروز فعاليت خود را آغاز کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: