اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 19 April 2016
» برق
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي تهران مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: برای گذر از پیک تابستان بایستی 46 پروژه در بخش انتقال و فوق توزیع اجرایی شود.

به گزارش خبرنگارعصرپرس، غلامرضا خوش‌خلق در نشست خبری در محل این شرکت، با بیان این مطلب گفت: با تلاش همکاران برق تهران هم‌اکنون بیش از 50 درصد این پروژه‌ها به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل احداث پست‌های 400،‌ 230 و 63 کیلوولت و خطوط هوایی و کابل‌های زمینی برای پست‌های انتقال و فوق توزیع بوده و در مجموع یکهزارو 829 میلیارد ریال نقدینگی در برداشته که بیش از نیمی از آن‌ها اجرا شده و مابقی با تأمین اعتبارات لازم، تا اوایل خرداد ماه جاری به مرحله بهره برداری می‌رسد تا بتوانیم با آمادگی کامل از پیک تابستان سال جاری گذر کنیم.

خوش خلق با اشاره به اینکه 20 درصد تجهیزات و 25 درصد مشترکین برق کشور تحت پوشش شرکت برق منطقه ای تهران هستند گفت: این شرکت، 17 میلیون جمعیت با بیش از 8 میلیون مشترک را سرویس دهی می‌کند و قریب به 12 هزار مگاوات نیروگاه در منطقه را دارا است که 11 هزارو 600 مگاوات روی برد و مابقی نیروگاه‌های تولید پراکنده هستند.

وی تصریح کرد: 10 هزار مدار شبکه انتقال و فوق توزیع و 300 ایستگاه فوق توزیع به‌صورت شبانه‌روزی به خدمات‌رسانی مردم مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه نیروگاه‌های تولید پراکنده از نظر سرویس‌دهی و کاهش تلفات نقش موثری را در صنعت برق ایفا می‌کنند، اظهار داشت: تاکنون 5600 موافقت‌نامه و 925 مگاوات پروانه احداث مولد صادر شده است و 18 نیروگاه 143 مگاواتی در حال بهره‌برداری هستند.

 وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای تهران با شرکت‌های برق منطقه ای گیلان، مازندران، زنجان، سمنان و اصفهان تبادل انرژی داشته و نقش کلیدی را در شبکه‌های انتقال کشور ایفا می‌کند بیان داشت: پیش بینی می‌کنیم در حداکثر دمای احتمالی تابستان سالجاری با 42 درجه سانتیگراد در تهران، به 9 هزارو 447 مگاوات انرژی نیازمند باشیم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه تا پایان 1403، به منظور ارتقای قابلیت اطمینان و پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن مشترکین به 10.578 میلیارد تومان برای توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق نیاز داریم.

خوش خلق با اشاره به اینکه شبکه‌های برق تهران به دلیل قدیمی بودن نیاز به بازسازی و بهینه‌سازی دارند ولی به دلیل عدم نقدینگی در سال‌های گذشته نتوانستیم تعمیرات را بطور کامل انجام دهیم، گفت: 500 کیلومتر کابل فرسوده با قدمت 35 سال در منطقه داریم و لازم است هر هفته 5000 لیتر روغن به تجهیزات برقی تزریق کنیم.

وی یکی از چالش‌های برق منطقه ای تهران را وجود معارضینی دانست که با پیشرفت شهر از حاشیه در داخل بافت شهری قرار گرفته‌اند و خواستار مطالبات بیشتری هستند ذکر کرد و ادامه داد: برخی معارضین نیز به حریم برق تجاوز می‌کنند و یا ملک‌هایی را که در حریم قرار گرفته را از قبل خریداری کرده‌اند و در زمان حاضر از طریق قضایی برای گرفتن خسارات کلان اقدام کرده و ما را تحت فشار قرار می‌دهند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران دارایی‌های در حال بهره برداری این شرکت را متعلق به مردم دانست و با بیان اینکه ما امانتدار اموال مردم هستیم، افزود: مردم باید از اموال و تاسیسات برق محافظت کنند زیرا چنانچه به این تجهیزات آسیبی وارد شود نخست خود آنها هستند که آسیب می‌بینند.

وی از مردم خواست در حریم شبکه‌های برق ساخت و ساز غیرقانونی انجام ندهند زیرا بسیاری از این ساخت و سازها با کمک شهرداری تخریب می‌شود و از طرفی نیز بر روی سلامت آنان تاثیرهای جبران‌ناپذیر وارد می‌کند.

خوش خلق میزان تلفات در شبکه‌های انتقال و فوق توزیع را بین 2 تا 3 درصد دانست و افزود: این میزان تلفات با طول شبکه‌های برق نسبت مستقیم دارد و در کشورهایی که از طول خطوط کمتری برخوردارهستند، تلفات کمتری نیز دارند.

وی با اشاره به مشکلات زمان تحریم‌ها گفت: در زمان تحریم‌ها پروژه‌های بخش انتقال و فوق توزیع ممکن است با تأخیر انجام شده باشد ولی هرگز تعطیل نشد و در حال حاضر 100 درصد تجهیزات صنعت برق در حوزه توزیع و 97 تا 98 درصد تجهیزات در بخش انتقال ساخت داخل است.

او با بیان اینکه سالانه بطور معمول با رشد 6 تا 8 درصدی مصرف در کشور مواجه هستیم گفت: هر سال باید 5 هزار مگاوات به ظرفیت تولید اضافه شود و هر 10 سال یک بار نیز تاسیسات برق دو برابر شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران آنگاه به پست 400.230.63.20 کیلوولت GIS در حال احداث سعادت آباد اشاره کرد و افزود: تمامی تجهیزات 400 و 63 کیلوولت پست فوق بصورت GIS و ساخت شرکت هیوندای کره جنوبی و تجهیزات سیستم حفاظت آن ساخت کارخانه GE است و باقی تجهیزات از قبیل ترانسفورماتورهای قدرت و کابل‌های قدرت و تابلوهای کنترل و تجهیزات فضای بازساخت داخل است.

وی وجه تمایز این پست با دیگر پست‌های کامپکت را به جز اشغال فضای کمتر، استفاده از گاز به عنوان عایق در داخل پست ذکر کرد و افزود: هدف از احداث این پست کاهش بار پست‌های مجاور از جمله نمایشگاه و تأمین برق مطمئن برای منطقه خواهد بود.

خوش خلق هزینه احداث این پست را حدود 100 میلیارد تومان اعلام کرد و در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم تا 2 یا 3 ماه آینده این پست به بهره برداری رسیده و وارد مدار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: