اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 16 December 2017
مدیر اجرایی تصفیه خانه آب تهران و توسعه تصفیه خانه هفتم گفت: مدول دوم تصفیه خانه آب هفتم تهران که از اسفند پارسال در حال اجراست پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداري از طرح توسعه تصفيه خانه آب هفتم تهران در سال آينده

به گزارش عصرپرس به نقل ازصداوسيما؛ شهريار معالج با اشاره به اينکه زمان بهره برداري در صورت تامين منابع مالي در پيک تابستان سال آينده خواهد بود افزود: در حال حاضر 35 درصد اين طرح انجام شده است و هزينه اجراي طرح نيز 55 ميليارد تومان برآورد مي شود.

وي افزود: منابع مالي اين طرح قرار است از اعتبارات عمراني تامين شود که در حال حاضر براي پيشبرد طرح از منابع جاري استفاده مي کنيم و هم اکنون 7 ميليارد تومان براي اين طرح هزينه شده است.

مدير اجرايي تصفيه خانه آب تهران و توسعه تصفيه خانه هفتم تصريح کرد: همه پيمانکاران اجراي اين طرح داخلي هستند و استفاده از فاينانس را در دستور کار نداريم چون حساسيت آبرساني به تهران زمان را از ما ربوده و ما بايد سريع تر خودمان را به ميزان مصرف برسانيم و منابع آبي را براي تامين آب شرب تهران وارد اين شهر کنيم.

معالج گفت: مدول اول طرح به ظرفيت 2 و نيم متر مکعب بر ثانيه در سال 94 به بهره برداري رسيد و در طرح توسعه آن که عمليات اجرايي آن آغاز شده نيز ظرفيت آبرساني دو و نيم متر مکعب بر ثانيه است.

مدير اجرايي تصفيه خانه آب تهران و توسعه تصفيه خانه هفتم با اشاره به اينکه اجراي مدول دوم تصفيه خانه هفتم آب تهران يکي از زيرمجموعه هاي طرح ماملو است افزود: طرح ماملو شامل انتقال آب از سد ماملو به جنوب تهران و شهرهاي هدف جنوب شرقي استان تهران مي شود.

معالج افزود: اين طرح در سه بخش آبرساني به جنوب تهران به همراه خطوط انتقال ، اجراي تصفيه خانه هفتم در دو مدول و هر کدام به ظرفيت دو ونيم متر مکعب بر ثانيه و آبرساني به شهرهاي جنوب شرقي استان تهران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: