اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 14 December 2017
سرلشکر جعفری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از بین رفتن و شکست حکومت پوشالی داعش و توطئه های دشمنان نظام اسلامی، نتیجه تلاش های بیرونی انقلاب اسلامی است.

شکست داعش نتیجه تلاش های بیرونی انقلاب اسلامی است

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در همایش علمی «دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی» که با حضور مقامات و مدیران کشوری و لشکری و صاحب نظران عرصه علم و پژوهش در سالن همایش صدرا مسجد جامع دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزار شد، به موضوع انتظارات انقلاب و سپاه از دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در واقع دو بعد دارد که یک بعد بیرونی و خارجی و یک بعد داخلی است، که بعد بیرونی خلاصه می شود در مقاومت اسلامی در منطقه و جهان که در حال گسترش است که پیروزی های این جبهه به صورت شگفت انگیز و پیوسته در حال انجام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی های که بدون تردید نتیجه مجاهدت ها و تلاش های جمعی از مجاهدین جبهه انقلاب اسلامی است و پیامد آن نصرت و امداد الهی است که شامل جبهه انقلاب اسلامی شده است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: امروز اگر شما در منطقه نگاهی گذرا به تحولات جاری داشته باشید، شاهد پیروزی های پی در پی و شکست تمامی برنامه ها و تلاش دشمن های انقلاب اسلامی را در تمامی کشورهای خاورمیانه هستید.

وی در ادامه این همایش علمی با بیان اینکه تمام این توطئه ها که از سوی آمریکایی ها، اسرائیلی ها، سعودی ها و برخی کشورهای منطقه صورت پذیرفته، امروز با شکست مواجه شده، گفت: باید در حال ثبت و گسترش این پیروزی ها باشیم، زیرا این پیروزی ها نتیجه تلاش های بیرونی و خارجی انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اصل استکبارستیزی، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی از مهمترین اصول انقلاب اسلامی است زیرا این اصول به صورت کامل اجرا شده، امروز شاهد شکست استکبار جهانی هستیم که پرچمدار این حرکت رهبر معظم انقلاب است که البته فقط منحصر به ملت ایران نیست و ملت های منطقه هم به دنبال اجرای این اصل هستند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این مسیر با سرعت به جلو می رود و راهش را پیش می برد.

وی با اشاره به بعد داخلی انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: آیا فقط قرار بوده است ما بعد استکبار ستیزی انقلاب را به پیش ببریم؟ قطعا پاسخ این پرسش منفی است؛ بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ابعاد داخلی انقلاب اسلامی بسیار مهم تر از ابعاد خارجی آن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای انقلاب شکوهمند اسلامی ترسیم کرده اند، گفت: امروز در مرحله سوم انقلاب قرار داریم که البته در این مرحله با موانع و مشکلاتی روبرو هستیم، این مرحله از انقلاب کاملا معطوف به داخل کشور است که هرچه به سمت تحقق اهداف این مرحله پیش برویم تبدیل به یک الگو برای سایر کشورها می شویم.

سرلشکر جعفری با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی که نشات گرفته از تجربیات هشت سال دفاع مقدس رزمندگان دلیر اسلام در مقابله با رژیم بعثی صدام بود، گفت: امروز ملت های منطقه دریافته اند که با اتکا به توان داخلی و توکل بر خدا می شود در برابر ظلم و استکبار ایستاد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با تمامی مشکلاتی که به خصوص در داخل کشور دارد، وضع خوبی در ابعاد بیرونی و جبهه مقاومت دارد اما در داخل کشور هنوز فاصله زیادی با آرمانهای انقلاب اسلامی داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عدالت و ارتقای اخلاق و پیشرفت کشور را از جمله اهداف والای انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش برای تحقق این اهداف و اهداف دیگری همچون رفاه، اقتصاد و عرصه های فرهنگی و اجتماعی مهم و حائز اهمیت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این همایش علمی با طرح این پرسش که با توجه به وضع موجود وظیفه ما در پاسداری انقلاب اسلامی چیست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند، پاسداری از انقلاب اسلامی باید درست به موقع و غیرمحافظه کارانه باشد که باید با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب به آنها دقت کرد.

سرلشکر جعفری توضیح داد: پاسداری درست و به موقع یعنی پاسداری از وضع موجود انقلاب اسلامی و پاسداری غیر محافظه ‌کارانه نیز یعنی اینکه باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی به سمت اهداف خود پیش برود که تحقق این موضوع بسیار سخت است و موانع زیادی در داخل کشور بر سر این راه وجود دارد که وجود تفکرات سبک زندگی و مدیریتی غربی یکی از این موانع است که ناشی از تدریس علوم انسانی غربی در کشور است که البته با تاکیدات رهبری باید تحولی در این حوزه صورت بگیرد.

وی یکی از ملزومات رسیدن به این هدف را پیشتازی و خط‌ شکنی در عرصه علمی عنوان کرد و گفت: این شرط لازم دستیابی به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است اما ابعاد معنوی انقلاب اسلامی نیز در این مسیر باید مورد توجه باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: داشتن روحیه جهادی تنها اسلحه به دست گرفتن و حضور در میدان نبرد نیست، زیرا اکنون از تهدیدات دفاعی و امنیتی عبور کرده ایم و به سادگی و به راحتی می ‌توانیم به انواع تهدیدات دفاعی و امنیتی پاسخ دهیم و ساده‌ ترین کار ما پاسخ دادن به این تهدیدات است.

وی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته از پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین و سخت ‌ترین تهدیدات دفاعی و امنیتی را پشت سر گذاشته ‌ایم، افزود: موضوع دفاعی و امنیتی امروز از مرزهای جمهوری اسلامی ایران فراتر رفته اما این به معنای از بین رفتن تهدید دشمنان نظامی اسلامی و ایادی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی نیست.

سرلشکر جعفری یادآور شد: امروز تهدید اصلی انقلاب اسلامی تهدیدات نرم فرهنگی و سیاسی و اجتماعی است که اگر به آنها پاسخ داده نشود می‌تواند برای انقلاب و کشور مشکلات جدی را به ‌وجود بیاورد.

وی از جمله ضرورت‌های پاسداری غیرمحافظه کارانه از انقلاب اسلامی را خود سازی معنوی و بصیرتی عنوان کرد و گفت: در این مرحله بصیرت سیاسی هم از ایمان ناشی می ‌شود و در مرحله بعد تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی است و این شاخصه ضرورت حرکت جهادی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از کارهای مهمی که باید مراکز آموزشی سپاه انجام دهند، تقویت هیمن روحیه است که البته کار بسیار سختی است و نیاز به کار عملی دارد که در این راستا ایجاد گروه‌های جهادی بسیار موثر است، زیرا تقویت روحیه مدیریت جهادی یکی دیگر از ضرورت‌های پاسداری غیرمحافظه‌کارانه است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند یک تحول جدی در سبک ‌های مدیریتی هستیم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در کشور این است که مدیران به رضایتمندی دیگران توجه می ‌کنند، به خصوص زمانی که به رای و آرای مردم نیاز دارند و حتی در این مرحله رضایت دیگران را اگر مخالف رضایت خدا هم باشد مقدم می شمارند.

همایش علمی دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه با حضور صاحبنظران و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) و با محورهای اصلی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، انتظارات انقلاب و سپاه از دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی، محیط و فضای آموزش در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و پژوهش در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی درسالن همایش های صدرا در مسجد بقیه الله (عج) برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: