اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 14 December 2017
آيين اختتاميه چهاردهمين اجلاس سراسري فناوري رسانه با حضور رئيس رسانه ملي، جمعي از مديران صدا و سيما و فناوران اين رسانه در مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد.

برترين هاي فناوري رسانه رسانه ملي معرفي شدند

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، معاون توسعه و فناوري رسانه ملي دراين مراسم گفت: رسانه‌ها تنوع پيدا کرده اند و غير از نمايش تصويري و بيان شنيداري با انگيزش و فعال کردن مخاطبان خود، آن‌ها را به بازيگري و مشتري دائم خود بدل کرده است.

رضا عليدادي افزود: رسانه‌هاي کنوني به صورت يک مجموعه کامل و پيوسته اعم از راديو، صدا، نوشتار، عکس و ساير محتوا‌هايي است که ايجاد شده اند و يا محتوا‌هاي مبتکرانه آينده را در برمي گيرند.

دنياي رسانه و محتواي آن همانند پارادوکسي است که در مسير تغيير رسانه و ايجاد حرکت به سمت رسانه‌هاي جديدتر و موثرتر و محتوا‌هاي جديدتر درحال پيشروي است.

وي گفت: هر چند يکي از ويژگي‌هاي رسانه‌هاي نوين قابليت تعامل است يعني فرد به صورت دو طرفه به عنوان بازيگر تعيين کننده در ارائه محتوا، ايفاي نقش مي‌کند؛ اکنون دگرگوني ديگري رخ داده و واقعيت مجازي و ساير امکانات، تحولات جديد بوجود آورده است و به زودي شاهد تغييرات شگرفي در ايجاد فضا‌هاي جديد رسانه‌اي خواهيم بود.

وي گفت: اکنون معاونت توسعه و فناوري رسانه ملي که خود در درون، تحول عظيمي در تمام حوزه‌هاي زيرساختي و فني و محتوايي شاهد بوده با برگزاري چهاردهمين اجلاس فناوري رسانه به استقبال اين تغييرات رفته است.

بنابر تاييد رياست سازمان صدا و سيما با راه اندازي پروژه‌ها و خدماتي مانند زيرساخت‌هاي فضاي مجازي، بازار محتواي ديجيتال، ديتا سنتر، شبکه‌هاي کلود و سي دي ان، هوشمندسازي زيرساخت‌هاي موجود و تحليل محتوا‌ها، حرکت در مسير زيرساخت‌هاي جديد، مطالعه و تحقيق در افزايش کيفيت تصاوير با تبديل اس دي به اچ دي و يو اچ دي، استفاده از آخرين استاندارد‌هاي فشرده سازي در عين افزايش کيفيت، توسعه پوشش‌هاي گوناگون راديويي، تلويزيوني و ماهواره‌اي را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون توسعه و فناوري رسانه ملي افزود: با همت مديران و کارشناسان خبره و متعهد تلاش مي‌کنيم همه پيشرفت‌هاي مطرح شده را با مطالعه و تحقيق و دقت نظر در دسترس قرار دهيم و به نتيجه مطلوب برسانيم، در کنار اين موارد ضمن استقبال از طرح‌ها، ايده‌ها و نوآوري‌هاي داخلي و خارجي، کمک به بومي سازي و جهاني سازي محصولات سخت افزاري و نرم افزاري شرکت‌هاي وابسته و متکي به سازمان، افتخاري است که از مديران گذشته در اختيار ما قرار گرفته است و کماکان ادامه خواهد يافت.

در اين آيين از خانواده هاي سه تن از شهداي معاونت توسعه و فناوري رسانه ملي تجليل شد. و برترين هاي حوزه فني رسانه ملي معرفي شدند.

چهاردهمين اجلاس سراسري فناوري رسانه 21 و 22 اذر در مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: