اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 13 December 2017
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توانمند سازی تولید، توسعه دانش بنیان بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری موجود و اشتغال پایدار "طرح تاپ" را ارایه دادیم.
توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار با اجرای به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: برای به نتیجه رسیدن این طرح، کار علمی و کارشناسی خوبی توسط متخصصان و کارشناسان مختلف انجام گرفت.

وی خلق ارزش و ظرفیت سازی در بخش اشتغال را راهبرد اصلی طرح تاپ دانست و افزود: بهسازی و استقرار بنگاه های تولیدی، صنعتی و تجاری در مسیر اقتصاد مقاومتی، اصلاح و بهسازی کیفیت کالا، توسعه بازارهای صادراتی، تقویت تحرک اقتصادی و افزایش تولید و صادرات غیر نفتی نیز از اهداف فرعی این طرح است.

قبادیان با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای خدادادی موجود در کشور، تصریح کرد: اما با فاصله ای که با دنیا گرفته ایم نیاز به کار بیشتری وجود دارد و در مدت مسئولیتم به عنوان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت توجه به موضوعاتی مانند دانشگاه نسل سوم وانقلاب چهارم صنعتی به عنوان اولویت‌های مهم نگاه کردم.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود حدود ۲هزار و ۸۰۰ دانشگاه در کشور گفت: کشوری مانند چین که جمعیتش از کشور ما بیشتر است، کمتر از ۲ هزار و ۸۰۰ دانشگاه دارد و این یک سرمایه و پتانسیل خوبی برای ما محسوب می شود که از آن باید به بهترین نحو استفاده کرد.

قبادیان با بیان اینکه حدود ۵ میلیون دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور به تحصیل مشغول هستند، ادامه داد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف نیز داریم که این سرمایه منابع انسانی دانش آموخته برای توسعه کشور باید به کار گرفته شود.
وی دانشجویان ارشد و دکترای کشور را لشکر توانمندی برای کاهش سریع فاصله ما با دنیا دانست و گفت: از یکصد هزار واحد صنعتی موجود حدود ۲ هزار واحد بخش تحقیق و توسعه(r&d) دارد که این دانشجویان می توانند وارد بخش (r&d) فضای بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوص شوند و در این حوزه تاثیر بگذارند. از سوی دیگر وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری می توانند این مهم را در دستور کار قرار دهند.

قبادیان با اشاره به نمونه‌های دیگری از اجرای این طرح گفت: از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ که معاون آموزش و طرح و برنامه سازمان انرژی اتمی بودم این طرح را برای سربازان دارای تحصیلات ارشد و دکترا اجرا کردم که دستاوردهای موفقیت آمیزی نیز داشت‌.

گفتنی است که ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه با تجلیل از برگزیدگان و برترین‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف به کار خود پایان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: