اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 13 December 2017
اسماعیلی در نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: متاسفانه وضعیت بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای قوه قضائیه در سال 97 مناسب نیست و این امر بطور قطع تحقق برنامه های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد ساخت

وضعیت نامناسب بودجه پیشنهادی برای قوه قضائیه

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران به برنامه استانی سال گذشته رییس قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: چهارده پروژه ساختمانی با حدود یکصد و پنجاه هزار متر مربع مساحت در تهران از برکات این برنامه است که در حال جابجایی و آماده شدن برای بهره برداری کامل هستند.

وی گفت: البته قابل ذکر است که پروژه های دیگری همچون ساختمان محاکم تجدیدنظر استان و اطفال در حال تکمیل و تحویل است و امیدواریم با بهره برداری نهایی از این فضاهای اداری، شاهد ارتقای کیفیت در فرآیند دادرسی و نیز افزایش اعتماد عمومی مراجعان به تشکیلات قضایی باشیم.

اسماعیلی افزود: متاسفانه وضعیت بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای قوه قضائیه در سال 1397 مناسب نیست و این امر بطور قطع تحقق برنامه های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه به میزبانی دادگستری کل استان تهران در اواخر سال جاری اشاره کرد و گفت: برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مسابقات، برنامه ریزی دقیقی صورت خواهد گرفت که لازم است ادارات کل تابعه قوه قضائیه نیز نماینده ای برای عضویت در کمیته برگزاری مسابقات به معاونت فرهنگی معرفی کنند، ضمن اینکه جزئیات بیشتر موضوع متعاقباً اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پایان به اهمیت و حساسیت مقوله ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این امر بایستی با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری همه امکانات موجود به نحو مطلوب تحقق یابد چرا که آثار ارزشمندی در فرآیند رسیدگی قضایی به همراه دارد.

وی گفت :‌پس لازم است ابلاغ الکترونیکی و ثبت نام در سیستم «ثنا» در واحدهای قضایی اعم از دادسرا و محاکم و سایر بخش های مرتبط از جمله زندان و ثبت اسناد و املاک و ... با جدیت پیگیری شود.

این گزارش حاکی است، در این نشست ضمن پیگیری مصوبات، محبی مدیرکل زندانهای استان، گزارشی از تعداد زندانیان بهره مند از کمک خیریه برنامه ماه عسل و شجاعی سرپرست حوزه معاونت آمار و فناوری اطلاعات نیز گزارشی از برگزاری جلسات مربوط به پیگیری کنترل تجدید اوقات بی مورد در شعب دادگاه ها به جمع حاضر ارائه کردند و پس از انجام مباحث کارشناسی لازم و استماع اخبار مهم حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: