اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 13 December 2017
صالحی مطرح کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تعلق نگرفتن ارز مبادله‌ای به کاغذ و تغییر تعرفه واردات آن در سال آینده را "شایعه" خواند و دلیل گرانی کاغذ در یک ماه اخیر را به دلیل افزایش قیمت جهانی آن دانست.
گرانی کاغذ به دلیل افزایش قیمت جهانیبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از خانه ملت، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دلایل رشد جهشی قیمت کاغذ اشاره کرد و گفت: گرانی کاغذ از عوامل مختلفی همچون افزایش قیمت جهانی کاغذ و بالارفتن قیمت ارز متاثر است؛ ضمن آنکه تعلق نگرفتن ارز مبادله‌ای به کاغذ شایعه بود چراکه وزارتخانه‌های فرهنگ، صنعت و بانک مرکزی این مسئله را تکذیب کردند و کاغذ همچنان با ارز مبادله‌ای معامله می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر تعرفه کاغذ در سال آینده را نیز شایعه دیگری دانست و افزود: در این زمینه جلساتی برگزار شد و نتیجه قطعی آنکه تعرفه کاغذ در سال آینده تغییر نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تسریع در گشایش ارز مبادله‌ای برای کاغذ از سوی بانک مرکزی به تعادل قیمت کاغذ کمک می‌کند تا با قیمت جهانی تفاوت نداشته باشد، افزود: عمده کاغذهای مصرف داخلی از خارج وارد می‌شوند لذا نمی‌تواند نسبت به قیمت خارجی آن ارزان‌تر باشد اما باید تلاش کرد میان قیمت داخلی و خارجی -به غیر از مبلغی که بابت حمل و نقل روی آن کشیده می‌شود- تفاوتی وجود نداشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: