اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
رحمانی فضلی
وزیر کشور از تبیین و ابلاغ دستورات و سیاست های جدید رهبری درباره دستگاه های اجرایی ، به شورای اجتماعی کشور خبر داد.

ابلاغ دستورات رهبری درباره دستگاههای اجرایی به شورای اجتماعی

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از جلسه شورای اجتماعی کشور در وزارت کشور با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه با مقام معظم رهبری و با حضورسران قوا و مسئولان گفت: ایشان باتوجه به گزارشی که ستاد داده بود ارزیابی رامطرح کردند و بنده باتوجه به مسئولیتم دراین ستاد گزارش دادم و در نهایت مقام معظم رهبری هم دستورات و سیاست های جدیدی مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جلسه امروز برای ابلاغ دستورات و سیاست ها و راهکارهای جدید ایشان به دستگاه ها برگزار شد ، افزود: دستور کار دیگر جلسه امروز بحث بیماری ایدز بود و این بیماری اکنون به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است.

وزیر کشور با اشاره به گزارش وزارت بهداشت واینکه جمع بندی جلسه این شد تا برنامه جامع تقسیم کارملی را وزارت بهداشت آماده کند و دستگاه های معین نیز مشخص شود ، گفت : هدفگذاری ها انجام می شود تا به تناسب دوره های زمانی پیگیری های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه ها را درباره آسیب های اجتماعی به رهبری می دهیم و ابن بار گزارش ها در حوزه های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد گزارش های قابل قبولی بود ، افزود : درباره طلاق روند رو به کاهشی داشتیم و دربحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی دارد به طوری که در تهران 8 هزار 500 نفر از معتادان متجاهر را درمان می کنیم و در حوزه مقابله نیز سال گذشته 13درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وزیر کشور اظهار کرد:درخصوص حاشیه نشینی اقدامات خوبی در حوزه های محتوایی اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است، البته این موضوع راضی کننده نیست و مقام معظم رهبری هم تاکید داستند که باید به حاشیه نشینی بااولویت بیشتری پرداخته شود. مقام معظم رهبری همچنین براستفاده ازظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در بحث آسیب های اجتماعی تاکید داشتند و باید به سمن ها کمک های مالی صورت گیرد.

وی گفت : در حوزه پیشگیری ، مقام معظم رهبری سیاستگذاری کردند که 50درصد منابع باید صرف پیشگیری شود و این موضوع عمق نگاه ایشان به این موضوع رانشان میدهد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که دربودجه 97 چه میزان بودجه به آسیب های اجتماعی اختصاص داده شده است ، ادامه داد : دولت ردیف مستقلی برای آسیب های اجتماعی گذاشته و ردیف مستقل 300میلیارد تومانی به این موضوع اختصاص داد و این می تواند گام موثری نسبت به قبل باشد البته این رقم جدا از بودجه عمرانی 200 میلیارد تومانی بحث حاشیه نشینی است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اختصاص این مبالغ کافی نیست و دستگاه ها باید از منابع داخلی خودشان استفاده کنند ، گفت : این کار وظیفه ذاتی آنهاست و این مبالغ برای این است که اگر اولویت هایی راتشخیص دادیم ازاین محل بودجه استفاده کنیم و دستگاهها نیز باید بیشتر کمک کنند.

وی درپاسخ به این سوال که گروهکهای تروریستی داعش به سمت افغانستان و پاکستان حرکت کرده اند آیا تدابیر جدیدی برای این مسئله اندیشیده شده است گفت: مساله گروهای تروریستی القاعده و داعش برای ما ازنظر امنیتی اهمیت زیادی دارد و ما کاملا تحرکاتشان رارصد می کنیم و پیگیر فعالیت های آنها هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه شکست تروریستها در عراق و سوریه باعث می شود تا اقدامات جدیدی را بکارگیرند و دامنه کارشان را به سایر کشورها گسترش دهند ، افزود:داعش دنبال عضوگیری های دربرخی مناطق جدیداست واکنون همکاری وسیعی در منطقه برای مقابله با تروریست ها شکل گرفته است و عراق،سوریه، روسیه ،پاکستان، افغانستان و ترکیه مصمم به برخورد جدی با تروریست ها هستند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با تسلطی که به این موضوع دارد همواره این مهم را رصد می کند و امیدواریم بتوانیم روزی در منطقه با امنیت، صلح کامل و بدون تروریست زندگی کنیم ،گفت: کشورهایی که امنیت و صلح را برای منطقه نمی خواهند در پی توطئه ها و تربیت تروریستها هستند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد مردم ،دستگاههای اجرایی و سازمانها در زلزله کرمانشاه گفت: شبهه افکنی هایی در زمینه کمک رسانی دستگاهها ایجاد شد که درست نبود زیرا در روز اول زلزله 7هزار مجروح ازمناطق زلزله زده منتقل شدند و همچنین 56هلی کوپتر برای امداد رسانی به پرواز درآمد.

رحمانی فضلی بابیان اینکه ایران دراین حادثه دربعد امداد رسانی رکورد بسیارخوبی رابرجای گذاشت افزود:در روز اول با اینکه دو بیمارستان تخریب شده بود پزشکان ما 350 عمل جراحی انجام دادند ، در شب اول 25هزار چادر توزیع شد که در روز سوم به 90هزار رسید.

وی گفت: بزرگ ترین مشکل مردم فعلا باتوجه به افزاشی سرما در بحث اسکان موقت است، و وزارت راه و شهرسازی متولی اعطای مسکن موقت شده است و طبق قرارداد با قرارگاه خاتم روزی 400 کانکس را در این منطقه مستقر می کند که استقرار کانکس ها نیاز به زیرساخت دارد و کار آسانی نیست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت حدود 1000 میلیار تومان برای این مسئله تصویب کرده است ،گفت: مشکلات مردم در هوای سرد باقی است و همه باهمکاری هم باید مشکلات را برطرف کنیم و ممکن است هفته آینده به مناطق زلزله زده سفر کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: