اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
روحانی پیش از عزیمت به ترکیه
رئیس جمهور پیش از عزیمت به ترکیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی،گفت: در اجلاس استانبول خواهیم گفت که مسأله قدس همچنان مسأله نخست ماست و همگان باید حمایت قاطع خود را از فلسطین اعلام کنیم و تا زمانی که فلسطینی ها به سرزمین خود باز نگشته اند و اشغالگری ادامه دارد، بر این موضع پافشاری خواهیم کرد .

قدس پایتخت دولت فلسطین خواهد بود

به گزارش عصرپرس، روحانی پیش از ترک تهران به منظور شرکت در اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی گفت: همه کشورهای اسلامی باید یکصدا در برابر این تصمیم نادرست آمریکا ایستادگی کنند، چراکه عملی کردن این تصمیم فاجعه ای بزرگ برای منطقه است.

وی بابیان اینکه به دعوت رئیس جمهور ترکیه و رئیس سازمان همکاری اسلامی عازم ترکیه می شود افزود: در این نشست اضطراری بر ایستادگی قاطع در برابر این تصمیم نادرست آمریکا تاکید خواهیم کرد چراکه این تصمیم سرآغاز نقشه شومی است که علیه جهان اسلام طراحی شده است و هم اکنون در صدد آزمایش حساسیت ملت های مسلمان هستند.

روحانی گفت: در اجلاس استانبول خواهیم گفت که مسأله قدس همچنان مسأله نخست ماست و همگان باید حمایت قاطع خود را از فلسطین اعلام کنیم و تا زمانی که فلسطینی ها به سرزمین خود باز نگشته اند و اشغالگری ادامه دارد، بر این موضع پافشاری خواهیم کرد .

رئیس جمهور افزود: استکبار تصور می کرد با تحمیل تروریسم به منطقه طی سال های اخیر موضوع فلسطین فراموش می شود و گذر زمان اشغال فلسطین را به یک واقعیت تبدیل خواهد کرد، اما همگان دیدند که بلافاصله پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، تمام سرزمین های اسلامی یکصدا به پاخاست و اکثریت قاطع کشورهای اسلامی و سیاسیون جهان این تصمیم را محکوم کردند و حتی برخی از صاحبنظران آمریکایی هم این تصمیم را نادرست اعلام کردند.

روحانی با بیان اینکه این تصمیم آمریکا سرآغاز یک تنش جدید در منطقه خواهد بود تاکید کرد: اگرمسلمانان با وحدت و یکپارچگی در برابر این تصمیم ایستادگی کنند، پیروزی بزرگی برای مسلمانان و مردم فلسطین محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انتفاضه جدیدی در سرزمین های اشغالی با این تصمیم نادرست آمریکا آغاز شده است به تماس تلفنی خود با اسماعیل هنیه اشاره کرد و افزود: ایشان گفتند که تاکنون در جریان اعتراضات مردمی چهار نفر به شهادت رسیده و 1500 نفر نیز مجروح شده اند و این حرکتی است که در فلسطین آغاز شده است .

روحانی گفت: امروز صدای واحدی در قبال موضوع فلسطین در جهان اسلام به گوش می رسد و شاهد وحدت و همبستگی مسلمانان در فلسطین و جهان اسلام در برابر این توطئه هستیم .

وی با تاکید بر اینکه قدس همچنان مسأله نخست مسلمانان و پایتخت ابدی فلسطین است افزود: قدس و بیت المقدس سرزمین و شهری است که به مسلمانان، مسیحیان و یهودیان تعلق دارد و این صهیونیست ها هستند که در این شهر غریب هستند چراکه مسلمانان، یهودیان و مسیحیان قرن هاست که در این شهر مقدس با هم زندگی می کنند .

رئیس جمهور تصمیم اخیر آمریکا را تصمیمی نادرست و گستاخانه توصیف کرد و گفت: قدس و بیت المقدس به یک ملت یا یک منطقه جغرافیایی تعلق ندارد و این سرزمین مورد احترام همه مسلمانان جهان است؛ قبله نخست مسلمانان مسجد الاقصی است و امروز این مکان هم سومین مکان مقدس مسلمانان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: