اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
هجدهمین جشن خانه موسیقی، با معرفی آلبوم های برتر موسیقی، تقدیر از چهره های پیشکسوت موسیقی و اجرای گروه های مختلف ۲۱ آذرماه در تالار وحدت برگزار شد.

هجدهمین جشن خانه موسیقی برگزار شدبه گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی عصرپرس، حميدرضا نوربخش رییس خانه موسیقی ایران با تبریک هجدهمين جشن خانه موسیقی ایران و گرامیداشت یاد استاد شجریان گفت: استاد شجریان 14 جشن خانه موسیقی را همراه هنرمندان دنبال می کردند که امیدواریم سلامتی خود را بدست بیاورند .

نوربخش در ادامه با اشاره به مشکلات هنرمندان موسیقی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر هنرمندان عرصه موسیقی با آن روبه روی هستند لغو برخی کنسرت ها در سطح کشور است که امیدواریم دیگر شاهد این چنین اتفاقاتی نباشیم .

وی ادامه داد: بحث اشتغال هنرمندان جوان از مطالبات اصلی ماست که و هرساله شاهد افزایش فارغ التحصيلان این عرصه می باشیم در حالی که اشتغال آنها حل نشده است.

نوربخش افزود: باید در جهت اشتغال فارغ التحصیلان این عرصه گام های اساسی بر داشته شود که در این راستا نیازمند همراهی بیشتر دولت هستیم.

وی تصریح کرد: باید فکری به حال هنرمندان کرد چرا که بدنه موسیقی و بازار موسیقی رونق ندارد .

رئیس خانه موسیقی ایران گفت: بحث نوازندگی خانم ها در کشور هنوز حل نشده و در چند استان کشور اگر می خواهند مجوز بگیرند باید نوازنده خانم حذف شود که این مسئله مورد تایید ما و اهالی موسیقی نیست .

وی در ادامه به معظل کپی رایت و عدم امنیت حفظ آثار هنرمندان اشاره کرد و گفت: حاصل عمر هنرمندان در فضای مجازی به حراج گذاشته می شود و در رسانه ملی که خود بزرگ ترین ناقض حقوق هنرمند هستند باید توجه بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا در بهمن ماه سال جاری دفتری تحت عنوان رعایت حقوق هنرمندان تاسیس خواهد شد و حامی آثار این عزیزان خواهد بود که با این اقدام اقتصاد موسیقی متحول و شکوفا خواهد شد .

نور بخش در ادامه گفت:  همه باید برای نجات موسیقی و شکوفایی آن دست به دست هم دهیم. 

شایان ذکر است در این مراسم، آلبومِ «در عشق زنده باید» به آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی وحید تاج در بخش موسیقی سنتی و آلبوم «رگ خواب» به آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان در بخش آلبوم برگرفته از موسیقی ردیف دستگاهی به عنوان آلبوم‌های برتر معرفی شدند.

همچنین در بخش موسیقی کلاسیک نیز آلبوم «آکاپلا» با اجرای گروه آوازی «دامور» به سرپرستی فراز خسروی دانش به عنوان مجموعه برگزیده انتخاب شد.

 به گزارش عصرپرس، هجدهمین جشن خانه موسیقی ایران با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، علی مرادخانی معاون پیشین امور هنری وزارت ارشاد، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی برگزار شد.

همچنین چهره های هنری مانند اردوان کامکار، همایون شجریان، کیخسرو پورناظری، بهداد بابایی، فریدون شهبازیان، وحید تاج، نادر مشایخی، صدیق تعریف، محمد جلیل عندلیبی، میلاد کیایی، داود گنجه ای، احسان عبدی پور، سید محمد میرزمانی، و... حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: