اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
نوزدهمین همایش بين المللي صنایع دریایی و دريانوردي با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درکیش آغاز شد.

بررسي راهکارهاي توسعه سواحل مکران

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسيما مرکز کيش، دریادار حسين خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه گفت: 80 درصد مردم نزديك دریا یا در فاصله  200 کیلومتری دریا زندگی می کنند و 90 درصد تجارت جهانی کالا از راه دریا است.

وی با اشاره به شکل گیری تمدن ها در مجاورت دریا و سواحل افزود: دریا فرصتی برای توسعه و گفتمان جهانی است .

دریادار خانزادی بررسی راهکارهای توسعه سواحل مکران را که دروازه طلایی توسعه کشور است را یکی از مهمترین محور های نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی و دريانوردي  عنوان کرد.

محمد ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  در این همایش به امنیت دریایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ما باید به بهره برداری اصولی و علمی از قابلیت های دریایی مسلط شویم و کمترین خسارت را به محیط زیست دریایی و سواحل وارد کنیم .

وی افزود:17 استان کشور مرز آبی دارند اما سهم اقتصاد دریایی در توسعه این مناطق بسیار کم است.

سوزانا آنتِرِستال سفیر هلند در ایران نیز در نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی و دريانوردي در خصوص توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دریایی و تمایل کشور هلند برای همکاری در این حوزه ، گفت : همکاری ایران و هلند از قرن 17 میلادی تا کنون ادامه دارد و هلند می تواند در زمینه لایروبی ، توسعه بنادر ، ساخت شناور و توسعه فناوری دریایی با ایران همکاری گسترده ای داشته باشد.

سيد مهدي مقدسی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: ایران آمادگی دارد با هلند و کره جنوبی همکاری های حوزه دریایی را گسترش دهد.

سعيد مظاهري دبير همايش گفت: بیش از 800 نفر از فعالان حوزه دریا و دریانوردی و نمایندگان 35 کشور جهان از جمله  بلژيك ، نروز ، آلمان ، ايتاليا ، هلند ، دانمارک، کره جنوبی و فنلاند در اين همايش حضور دارند.

نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی امروز ساعت 18:30  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش می یابد .

نام:
ایمیل:
* نظر: