اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
يوسفي آذر اعلام کرد
مجری طرح توسعه گیاهان دارویی گفت: برای رفع مشکل تعرفه ۳۰ درصدی واردات زعفران کشور از سیاست‌های تنبیهی برای کشور‌ها استفاده خواهیم کرد.
استفاده از سياست تنبيهي براي رفع مشکل تعرفه زعفرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خبرگزاري صدا و سیما، پيمان يوسفي آذر مجری طرح توسعه گیاهان دارویی در درباره چالش جديد صادرات زعفران گفت: از آنجا که افغانستان عضو سازمان تجارت جهاني است بنابراين از امتياز تعرفه صفر درصدي براي صادرات محصولات بهره مند است بنابراين برخي کشورها از جمله هندوستان تعرفه واردات زعفران را از افغانستان صفر درصد اعلام کردند و همين اقدام چالشي براي صادرات زعفران ايران است. 

وي گفت : در يک ماه گذشته و براي جلوگيري از روند قاچاق زعفران از ايران به افغانستان و جلوگيري از کاهش ميزان صادرات اين کالاي راهبردي با وزرات امور خارجه و شخص اقاي عراقچي مذاکره کرديم و قرار است اقدام سريع انجام شود. 

مجري طرح توسعه گياهان دارويي همچنين از پي گيري وزارت جهاد کشاورزي براي جلوگيري از روند قاچاق زعفران ايران به افغانستان از گمرکات کشور خبر داد و گفت: با گمرکات کشور مکاتبه کرديم و مسئولان گمرکات کشور نيز براي جلوگيري از قاچاق زعفران اقدام کردند.

يوسفي اذر با اشاره به اينکه ميزان واردات برنج از کشور هند کاهش يافته است تصريح کرد: بايد با کشورها بويژه کشور هند براي رفع اين چالش وارد مذاکره شويم و قرار است اين مذاکرات انجام شود اگر انها تعرفه وارات زعفران را براي افغانستان صفر درصد کردند ما هم از اقدامات تنبيهي براي واردات محصولات استفاده مي کنيم.

وي همچنين بر توسعه بازارهاي هدف براي صادرات زعفران تاکيد کرد و از ارائه تسهيلات ويژه به بخش خصوصي در اين زمينه خبر داد و افزود: فعالان بخش خصوصي براي بازاريابي و ايجاد دفتر در کشورهاي چين، سوييس ،استراليا، المان، انگليس، فرانسه و کانادا از تسهيلات با نرخ بهره 6 درصدي برخوردار مي شوند .

نام:
ایمیل:
* نظر: