اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
فاز اول دو پروژه آبرساني به ١١١ روستاي استان خوزستان با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير نيرو، استاندار خوزستان و جمعي از مسئولان محلي به بهره‌برداري رسيد.
فاز اول ٢ پروژه آبرساني روستايي در شهرستان انديكا خوزستان افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور در حاشيه افتتاح دو طرح آبرساني به روستاهاي شهرستان انديكا، اظهار داشت: خوشحالم كه اقدامات توسعه اي در روستاهاي كشور آغاز شده چرا كه روستاها مراكز توليد كشور در بخش دامداري و كشاورزي هستند و از سياست هاي دولت است كه خدمات مورد نياز مردم روستاها را فراهم كنند تا مردم در روستاها ساكن باشند و به حاشيه شهرها مهاجرت نكنند.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته ۵۰۰ ميليون دلار و امسال ۱۰۰ ميليون دلار از منابع صندوق توسعه ملي براي آبرساني به روستاها اختصاص يافته است، گفت: برنامه دولت اين است كه آب لوله كشي مطمئن و بهداشتي در اختيار روستاهاي كشور قرار دهد كه خوشبختانه امروز شاهد آن هستيم كه طرح آبرساني در تعداد زيادي از روستاها به اجرا درآمده است. 

دكتر جهانگيري همچنين با تاكيد بر اينكه گاز رساني به روستاهاي اين منطقه كه سردسيري و كوهستاني هستند نيز در دستور كار دولت قرار دارد، افزود: ايجاد مراكز بهداشتي در روستاها نيز از اولويت هاي دولت است تا سلامت مردم روستاها تضمين شود.

معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: امسال رقم قابل توجهي حدود ۱۲ هزار ميليارد تومان براي اشتغال روستاها اختصاص داده شد كه اميدوارم شاهد بهره برداري طرح هاي اشتغال زا در روستاها باشيم كه بتواند به اقتصاد روستا ها نيز كمك كند. 

گفتني است فاز اول دو طرح آبرساني به روستاهاي شهرستان انديكا شامل دو پروژه براي آبرساني به ۱۱۱ روستا با جمعيت ۳۱ هزار و ۹۴ نفر است كه طول خطوط انتقال و شبكه توزيع در اين طرح ۶۵ كيلومتر و حجم مخازن ۷۲۰۰ متر مكعب است.

به گزارش عصرپرس، اين دو طرح آبرساني شامل از فاز نخست پروژه آبرساني به ٣٧ روستاي مسير سد شهيد عباسپور و فاز نخست پروژه آبرساني به ١٠٧ روستاي آبژدان و بخش مركزي كه در اين فاز ٧٤ روستا از نعمت آب شرب سالم، بهداشتي و پايدار بهره‌مند خواهند شد.

جمعيت تحت پوشش اين پروژه‌ها در فاز اول بيش از ٣١ هزار نفر است که براي آبرساني به اين روستاها بيش از ٦٥ كيلومتر لوله فولادي و گالوانيزه در مناطق سخت گذر و كوهستاني شهرستان انديكا كارگزاري شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: