اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
فلاحت‌پیشه
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه نظارت آژانس بر اجرای برجام و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کافی است، گفت: با توجه به همکاری کنونی به راستی آزمایی نیاز نیست.
فعالیت‌های هسته‌ای ایران به راستی آزمایی آژانس نیاز نداردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت،حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص وظیفه راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بین‌المللی بر اجرای برجام در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دو مقرره موجود مبنی بر NPT و پروتکل الحاقی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معاهده NPT حافظ منافع جمهوری اسلامی در راستای عضویت ما در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، پیمانی که به منظور‌ منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بوده و ایران به موجب عضویت، بدان پایبند است.

وی افزود: جمهوری اسلامی عضو پروتکل الحاقی نیست اما به عنوان یک پذیرش سیاسی در قالب برجام،  با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری لازم را در این زمینه دارد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بر اساس مقرره‌های مذکور و مفاد مندرج در برجام نظارت کافی و لازم بر جمهوری اسلامی ایران را داراست.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه راستی آزمایی برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیاز نیست، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از شرایط کنونی اجازه نظارت بر روند اجرای برجام در جمهوری اسلامی ایران ندارد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با این حال، اگر تحریم‌زدایی صورت نگیرد، تصمیماتی در مورد پروتکل الحاقی و پایبندی ایران به این سند در قالب برجام،  در مجلس شورای اسلامی اتخاذ خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: