اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
دومين همايش سالانه جامعه علمي ايرانيان مقيم کره جنوبي در دانشگاه سجونگ شهر سئول برگزار و از دانشجويان برتر ايراني قدرداني شد.

تقدير از دانشجويان برتر ايراني مقيم کره جنوبي

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسيما؛ اين همايش به همت رايزني علمي ايران در کره جنوبي برگزار شد و در آن فرصت ها و چالش هاي آموزش و پژوهش در کره جنوبي مورد بررسي قرار گرفت همچنين از دانشجويان و پژوهشگران برتر تقدير به عمل آمد.

در اين همايش ، حسن طاهريان ، سفير کشورمان در کره جنوبي در سخناني بر اهميت چنين گردهمايي هاي را تاکيد کرد.

وي ضمن قدرداني از موسس انجمن دانشجويان ايراني کره جنوبي حمايت از اين انجمن و فعاليت هاي انجام شده آن را ضروري خواند و گفت: اين را از وظايف سفارت به عنوان نماينده دولت کشورمان مي دانيم.

طاهريان با بيان اينکه از شنيدن خبر موفقيت ايرانيان به ويژه دانشجويان احساس خرسندي مي کنيم ، افزود: با فعاليت هاي انجام شده توسط نمايندگي رايزني علمي ايران در کره جنوبي خلاف سال هاي قبل ديگر دانشجويان ايراني احساس غربت نمي کنند و اين خود قوت قلبي براي آنان و براي ادامه کار تحصيل و پژوهش است.

سفير ايران در کره جنوبي ايجاد رقابت سالم علمي و پژوهشي بين دانشجويان و پژوهشگران ايراني را بسيار مفيد دانست و آن را سبب بهبود اعتماد به نفس آنان براي پيشرفت بيان کرد.

در اين مراسم همچنين «محمد جليل پيران» نماينده رايزني علمي کشورمان در کره جنوبي گزارشي از فعاليت هاي يک سال گذشته اين نمايندگي ارائه داد.

وي به تاسيس انجمن دانشجويان ايراني ، راه اندازي وب سايت گروه دانشجويان و کانال رايزني ، جلسه با وزير علوم ايران در سئول ، برگزاري برنامه هاي متفاوت علمي و فرهنگي به مناسبت هاي مختلف از جمله اردوهاي فرهنگي، روز معلم و جمع آوري کمک ها براي زلزله زدگان کرمانشاه ، اشاره کرد.

پيران افزود: در حال حاضر در حال بررسي و ايجاد ارتباط بين دانشگاه هاي کره جنوبي و کشورمان از جمله دانشگاه هاي شريف ، اميرکبير ، علوم و فنون مازندران و دانشگاه اراک هستيم.

وي درخصوص مراحل انتخاب دانشجويان و پژوهشگران گفت: براي انتخابي منصفانه همه فاکتورهاي مهم مانند مقالات علمي ، چاپ کتاب ، شرکت در کنفرانس ها ، حضور در کارگاه هاي علمي ، عضويت در انجمن هاي علمي ، معدل ، ارجاعات به مقالات علمي ، ثبت اختراع ، جوايز ، پروژه هاي علمي و پژوهشي همچنين فعاليت هاي دانشجويي در نظر گرفته شده است.

در ادامه برنامه از دانشجويان و پژوهشگران ايراني مقيم کره جنوبي در سه گروه کشاورزي ، علوم پايه و فني ومهندسي تقدير و جوايزي به رسم يادبود به ايشان اهدا شد.

همچنين در اين مراسم ، از پرتره دانشمند فقيد ايراني ، پرفسور مريم ميرزاخاني که توسط خانم ياورتنو از دانشجويان ايراني نقاشي شد رونمايي و کليپي به يادبود اين اسطوره رياضي جهان پخش شد.

در حاشيه اين همايش نيز کارگاه علمي با ارائه پرفسور برايان آئوريوال برگزار که با استقبال فوق العاده حضار روبرو شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: