اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران اعلام کرد: مهلت اعتبار ثبت سفارش کالا‌ها تا اطلاع ثانوی ۹۰ روز از تاریخ صدور تعیین شده است.

اعتبار ثبت سفارش کالا‌ها 90 روزه شد

به گزارش عصرپرس، در بخشنامه ی ارسالی به گمرکات سراسر کشور  آمده است: به پيوست تصوير نامه شماره 41015/100/96 مورخه 96.08.24 سازمان توسعه تجارت ايران در اجراي ماده 40 آيين‌نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات در خصوص تعيين مهلت ثبت سفارش، حداکثر مهلت ورود کالا به کشور و ... جهت اطلاع و اقدام لازم با رعايت کامل مقررات ارسال مي‌گردد.

بر اين اساس در اجراي ماده 40 آيين‌نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات موارد زير جهت اجرا و اقدام لازم، تعيين و ابلاغ مي‌گردد:

1- مدت اعتبار ثبت سفارش تا اطلاع ثانوي 90 روز از تاريخ صدور تعيين مي‌گردد. بديهي است موارد مربوط به تبصره 3 ماده 40 آيين‌نامه فوق پس از تعيين ازجانب وزارت جهاد کشاورزي، به آن دفتر اعلام خواهد شد.

2- اعتبار درخواست‌هاي ثبت سفارش 30 روز تعيين مي‌گردد.

3- حداکثر مهلت ورود کالا به کشور:

الف- روش غيربانکي: حداکثر ظرف 90 روز از تاريخ صدور ثبت سفارش، واردکننده مجاز به ورود کالا به کشور مي‌باشد.

ب- روش بانکي: مهلت ورود کالا به کشور در اين روش پس از صدور ثبت سفارش، تابع مقررات ارزي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

4- حداکثر زمان پرداخت کارمزد، 72 ساعت بعد از تأييد پرونده و صدور فيش کارمزد مي‌باشد و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، درخواست ثبت سفارش و يا تمديد حذف مي‌گردد.

5- تغيير نوع کالاي اساسي در ثبت سفارش‌هايي که براي آنها اعتبار اسنادي گشايش شده و يا حواله ارزي بانکي ارسال شده است، براساس درخواست بانک و مجوز دستگاه‌هاي ذي‌ربط قابل انجام است.

6- لازم به يادآوري است تمديد ثبت سفارش صرفاً براساس تبصره يک ماده 40 آيين‌نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات و در صورت تأييد وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است و در غير اين صورت تمديد ثبت سفارش امکان‌پذير نمي‌باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: