اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 18 April 2016
رویترز
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام كرد: مذاكرات تولیدكنندگان نفت در دوحه بدون نتیجه به پایان رسید و پیامد كاهش قیمت های نفت و شاخص بازارهای سهام را به دنبال داشت، در عین حال تقاضا برای طلا افزایش پیدا كرد.

به گزارش عصرپرس به نقل از رویترز، عربستان سعودی پس از آنكه خواست ایران نیز به مذاكرات بپیوندد و برای بالابردن قیمت نفت از این توافق حمایت كند، گفت و گوها به شكست انجامید.

بیژن زنگنه وزیر نفت كشورمان كه پیش تر اعلام كرده بود در نشست دوحه قطر شركت نمی‌كند، ساعاتی پیش از آغاز این نشست اعلام كرد كه ایران نماینده‌ای به این اجلاس نمی‌فرستد.

زنگنه درباره تجدید نظر در مورد اعزام نماینده به اجلاس دوحه گفت: جمهوری اسلامی به این نتیجه رسید كه نشست دوحه برای حضور كسانی است كه می خواهند طرح فریز نفتی را امضا كنند و علت اینكه ایران فرستاده ای به این نشست اعزام داشت، برای این بود كه حمایت خود را از این طرح نشان دهد، اما قرار نبود ایران این طرح را امضا كند، بنابراین ضرورتی برای حضور نماینده ایران در این نشست وجود نداشت.

قیمت نفت خام آمریكا بامداد امروز به وقت گرینویج با 6.8 درصد كاهش نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته (27 فروردین) به 37 دلار و 61 سنت رسید، درحالی كه هر بشكه نفت برنت دریای شمال با هفت درصد كاهش به بهای 40 دلار و 10 سنت معامله شد.

ارزش سهام شركت ها به دلیل كاهش قیمت های نفت و تشدید نگرانی ها در مورد آهسته تر شدن رشد اقتصاد جهانی، با 0.04 درصد كاهش نسبت به اندازه آن در پایان معاملات جمعه گذشته، به 403.42 رسید.

قیمت تحویل فوری طلا بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن، ابتدا به یك هزار و 239 دلار و 30 سنت افزایش یافت و سپس در ساعت 2:56 به دلیل كاهش معاملات ، به سطح یك هزار و 234 دلار بازگشت و یك افزایش 0.03 درصدی را نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته تجربه كرد.

بازار كامكس نیویورك نیز قیمت آتی طلا با 0.1 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جلسه گذشته، به یك هزار و 235 دلار و 90 سنت رسید.

خبرگزاری مزبور امروز گزارش داد، پس از شكست مذاكرات دوحه میان تولیدكنندگان نفت اوپك و غیراوپك، قیمت های نفت در اوایل وقت روز دوشنبه پنج درصد كاهش یافت.

قیمت نفت برنت دریای شمال كه مبنای قیمت گذاری دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپك است، در ساعت 29دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 5.2 درصد نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته كاهش یافت و به 40 دلار و 86 سنت در هر بشكه رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: