اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
ملکی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بالابردن عوارض درآمد دولت را افزایش می‌دهد که با توجه به کسری بودجه باید منابع آن نیز دیده شود.
افزایش عوارض واردات خودرو بخشی از کسری بودجه را تامین می‌کندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5 درصد قیمت روی کشتی در لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: بحث عوارض واردات برای سیگار، خودرو و کالاهی غیر ضروری که لوکس تلقی می‌شوند وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوارض واردات سیگار به‌عنوان کالایی با مصرف خاص نیز باید افزایش پیدا کند، گفت: در خصوص خودروهای لوکس نیز افرادی که استفاده می‌کنند افراد مرفه جامعه هستند، بالابردن عوارض درآمد دولت را افزایش می‌دهد که با توجه به کسری بودجه باید منابع آن نیز دیده شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات خودرو رقم پایینی دارد اثر چندانی در تامین منابع بودجه ندارد، ادامه داد: در گذشته اگر درآمد دولت از عوارض واردات خودروهای سواری 7هزارمیلیارد تومان بوده شاید این رقم در سال آینده به 10 هزار میلیارد تومان نیز برسد.

وی با بیان اینکه این میزان بخشی از هزینه‌های دولت را در بخش‌های جاری و عمرانی تامین می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه با بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو هر کدام از خودروهای وارداتی شاهد افزایش 30 تا 40درصدی بوده‌اند افزایش عوارض واردات مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش عوارض برای واردات با دو نگاه صورت می‌گیرد که یکی برای حمایت از تولیدات داخل و دیگری ایجاد منبع درآمدی برای دولت است که هر دو نگاه مطلوب هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: